• Fral13

    Längtar efter att få bli mamma, men det dröjer nog.

    Hej! 

    Vill väl egentligen bara skriva av mig lite och vädra lite tankar.

    Jag och min man har vart tillsammans i 4 år, bott tillsammans i 3,5 år och gifte oss i maj i år. Vi bor i ett stort hus som vi köpte för att vi skulle slippa att flytta om vi skulle bli fler. Vi har båda två fasta anställningar och är 24 och 25 år. 
    Jag kan inte låta bli att längta (ibland som en tok) efter att få bli mamma. Hela saken med att få bilda familj med den man jag älskar längtar jag efter. Men han är inte riktigt där ännu. Han säger att han vill vänta till 2016 (då är jag 28, jag har sagt att jag absolut inte vill vänta längre än så). Han vill att vår hund som nu snart fyller 1 år ska bli äldre först. Annars har han inga direkta motiveringar. 
    På sista tiden pratar han med och mer om barn och om att "våra små" ska göra ditt och datt , heta si och så osv. Men jag vet inte hur jag ska tolka det hela. Jag hoppas att han snart kommer fram till att det ska bli tidigare än 2016. 

    Någon mer som är i liknande sist och som vill dela med sig av tankar och kanske lite tips på hur man stillar längtan till det är ens tur.  

  • Svar på tråden Längtar efter att få bli mamma, men det dröjer nog.
  • Fral13

    Att han vill det vet jag. Vi har pratat ganska mycket om det till och från. han har väl egentligen inga bra argument till varför. Bara att han vill hinna med saker först. Karriären är väl en del i det hela. Han är en karriärs-människa.
    I övrigt så är det nog lite rädsla för förändringen. Att våga ta steget. Det skrämmer mig med ibland. Men nu har längtan tagit över till största delen även om jag kan få lite svindel ibland av att tänka på att ha en familj. Konstig känsla det där :p 
    Jag tror som jag skrev i TS att han kommer komma fram till att han inte heller vill vänta så länge. Det var samma sak med att gifta sig. Nu har vi klarat av det. :D 

  • Fral13

    Att lämna honom är inget alternativ för mig. Jag förstår dom som känner sig lurade och därför går vidare med sina liv. 
    Men jag känner mig inte lurad. Utan han har alltid sagt att när jag är max 28 ska vi ha vårt första barn. Vi måste alltså börja när jag är ca 27. Jag har alltid vart med på det, men ju längre tid det går ju mer längtar jag. 
    Jag vill veta lite hur man hanterar längtan?
     

  • Kakan02

    Jag har också haft en längtan ett tag nu, till och från men på senaste tiden har den varit STARK.

    Vi är 25 och 28. Varit tillsammans i 6 år. Han har fast anställning men inte jag, jag vickar runt här och var och har dessutom planer på att börja plugga. Så det känns verkligen LÅNGT bort med barn..men så har jag insett att man kan plugga även fast man är gravid/har barn osv. Så vi får se hur det blir. Längtar med skräckblandad förtjusning :)  
       

  • Fral13

    Kakan02: jag vet hur du känner. Det är klart att det går att plugga samtidigt som man har barn. Man kan nog bara räkna med att det blir något jobbigare än om man inte har det. Men är man inställd på det från början så ska det inte vara några problem. Det finns ju oftast fler i närheten som kan hjälpa till att passa inför stora skrivningar och liknande. 
    Just nu har jag klarat mig ganska bra från att se magar och barnvagnar överallt. Det var ganska mycket av den varan för ett tag sedan. Flera av mina gamla vänner har nyligen fått barn. Det hjälper ju inte direkt när man själv vill. Att vi gifte oss i våras har dessutom gjort att nästan alla frågar när vi ska ha barn eller om jag inte redan är gravid. Lite trist är det att svara att nää, inte ännu. Men jag vet hur det är och för mig är det viktigt att vi båda två är helt och fullt med på det. Jag vet ju att han är det, men att det är lite saker han vill hinna med först. Därför kan jag vänta. trotts att jag längtar. Svårt att förklara. Är man tydliga från början med hur man vill ha det så kan iaf jag finna mig i vissa saker bara jag vet hur det ligger till. Att däremot inte veta gör mig galen. ;) 

  • engladprick

    försök att kompromissa, att ni börjar om tre år och tills dess jobbar ni, reser eller vad han främst vill göra innan baby :)

  • Fral13

    Det är lite så vi gör nu. Det håller mig igång med lite annat också. :) 

Svar på tråden Längtar efter att få bli mamma, men det dröjer nog.