Inlägg från: Cecilia 851 |Visa alla inlägg
  • Cecilia 851

LCHF?

Hej, tänkte svara lite om min erfarenhet.

1. Nej, det är inte så krångligt, det är lätt att hitta alternativ på resturanger och så vidare. Men det kan vara jobbigt första veckan att "inte få äta någonting" (finns massor att äta men man får den känslan)

2. Det beror på individen, helt klart.  Personligen gick jag upp fast jag tränade hårt 4-5 dagar i veckan.

3. Det gör jag inte. Jag rekomenderar det inte. Det är alldeles för hypat  och man äter jättemycket fett. Jag kände mig så himla tjock, och man får i sig så mycket extra salt då man kryddar feta såser och kött ofta med en massa salt.   Jag gick upp mycket av LCHF, jag tränade spinning två gånger i veckan och styrka resten, 60-90 minuter plus yoga hemma.  Jag körde strikt LCHF i två år och har aldrig mått så dåligt. Min hy var dålig, jag mådde dåligt, ständig huvudvärk, ingen energi, kände mig äcklad av maten jag åt pga allt fett.

Bytte till LFRV (Low fat raw vegan. vilket är High Carb-Low fat) och fick otroligt med energi, gick ned 20kg och aldrig mått bättre! Dessutom får jag i mig 50ggr mer näring än de som äter LCHF, som går runt som fettproppade zombies.

mitt råd, ät det inte. Det tar hårt på levern och andra organ!  Ät stora sallader med en bit grillad kycklig, ät frukt och tex. fullkornsris. Och träna! Din kropp kommer då att må bra!

Svar på tråden LCHF?