Inlägg från: Anonym (påhoppad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Anonym (påhoppad)
    Anonym (Lägg av) skrev 2013-06-27 22:13:05 följande:
    Klart du fiskar efter komplimanger. Tror du på allvar att det skulle hända alla, då är du väldigt naiv. Sedan är jag övertygad om att du överdriver.

Svar nej!

Jag vet faktiskt inte hur vanligt det är att folk kommer fram till småbarnsföräldrar och pratar om deras barn. Hade ingen aning om att det ens hände alls innan jag fick ett själv.

Och till ditt uppenbara förtret så överdriver jag faktiskt inte.

Idag kom en dam fram på bussen, en kvinna när jag ammade och en tredje när vi va på konsum.

Och det är folk i min närhet som gjort mig uppmärksam på det. Det är de som säger att "Herregud man kan inte gå någonstans med X utan att någon kommer fram"!
  • Anonym (påhoppad)
    viseversa skrev 2013-06-27 22:15:42 följande:
    Tror dom festa får den uppmärksamheten. Jag kan inte sitta med dottern på cafe eller stå i kön på Ica utan att någon ska börja gulla. Folk gillar bebisar och småbarn helt enkelt.

MrsC74 skrev 2013-06-27 22:19:28 följande:
    Ja. Alltid. Ofta säger de att det är den sötaste flickan de någonsin sett. Jag håller med såklart men tror folk säger sånt. Många barn är ju väldigt söta.

Tack för att ni bekräftar att jag inte alls är galen och överdriver
  • Anonym (påhoppad)
    Anonym (hehe) skrev 2013-06-27 22:45:31 följande:
    Så när du är ute med ditt barn så blir det mer eller mindre folkstockning då förstår jag? Folk visar väl alltid intresse och kommenterar hur söta de små är. Det har väl alla föräldrar erfarenhet av? Kanske inte så som du som har ett sånt extremt vackert barn att promenaderna börjar bli jobbiga eftersom barnet väcker sån uppmärksamhet var ni än går...hehe... ja herregud!!!

Ja det blir faktiskt så och uppenbarligen har fler samma erfarenhet. Tänka sig!
  • Anonym (påhoppad)
    Respekt skrev 2013-06-27 22:56:14 följande:
    Gick bara ut på natten då mitt barn var så ful

Och det ärvde han/hon från?
  • Anonym (påhoppad)
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:01:07 följande:
    Så säger man till alla barn. Så är det bara. Sen är vissa sötare än andra. Låter som din verkligen är en sån jätte sötis när de kommenterar specifika saker. Då tykcer det verkligen det. 

Min son är oxå en sån söt unge. Alla tror det är en tjej med ljusa lockar o långa ögonfransar. Ler mot alla o är oblyg. Såna barn gillar folk. Så inte bara utseende. Sättet också. Men nu är ju min 3 år. Din är ännu liten o bara söt. Tacka o ta emot.

Inget problem egentligen.  Barn är allas barn. Varesig det gäller gott eller ont. Det får man lära sig som förälder o det kommer du själbv att känna så småning om. Han är bara 5 mån o du har ff fullt upp med ditt. Folk mjuknar när det kommer till barn. Folk som aldrig annars pratar tinar upp. Respektera äldre människor speciellt. De blir så glada av barn. Jag uppmuntrar min son att tex vinka till snälla äldre. De blir så glada,det kan göra deras dag!  Och min son blir en social och vänlig människa förhoppningsvis :)

Tack fär lite vettig respons
  • Anonym (påhoppad)
    Respekt skrev 2013-06-27 23:05:50 följande:
    Säg det, själv är man ju fager som få o mamman minst fotomodell, så måste varit brevbäraren då för han är ruggigt ful

Så ni får posten nattetid också då antar jag?
  • Anonym (påhoppad)
    M Y L F skrev 2013-06-28 21:33:48 följande:
    Nu börjar jag ju undra vilken ålder vi pratar om? Jag menar man kan ju fortfarande vara någons barn över året och tilloch med när man är över 60 bast...

Hur kan du missa att det gäller spädbarn?
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?