• GreatMaffian

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Japp, händer alltid, folk påpekar att hon är ett otroligt vackert barn..
    Föräldrar på dagis,BVC, dagispersonal, okända människor på stan, släkt, vänner.. Ja,listan kan göras lång..

Nu blir hon 4 år till sommaren å dessvärre börjar bli medveten om hur fin hon är Skrikandes Inte lika roligt då hon springer omkring här hemma å säger att hon är vacker & underbar..
    Jag försöker få henne att förstå att alla är vackra, var å en på sitt sätt.. Men det är inte alltid så lätt för en 4 åring att förstå det.. 

För övrigt känner jag mig väldigt stolt över att hon är så snäll! Bryr sig om sina kompisar, om någon är ledsen så är hon alltid där & tröstar.... Mycket empatisk tjej med en enorm glädje för andra... 

• GreatMaffian
    EllisBell skrev 2013-06-27 23:53:53 följande:
    GreatMaffian: Det är väl JÄTTEBRA att ditt barn tycker att hon är vacker och underbar. Min 5-åring tycker exakt likadant (hon är också objektivt väldigt fin och får kommentarer av okända mm) och jag ser inget problem med det. För min unge betyder det inte att alla andra är fula. Dessutom är jag överlycklig så länge hon inte står framför spegeln och kritiskt granskar varje del av sig själv som 99% av alla kvinnor.
    Solig Jo visst är det väl bra på sätt å vis.. Det blir bara lite uttjatat då hon oftast står å speglar sig, slänger med sitt långa hår å verkligen granskar allt... Det kan ju lätt gå åt andra hållet känner jag...
    Å vad händer den dagen hon kanske inte får samma uppmärksamhet?

Ja, man får ju alltid hoppas att hon inte blir en av de 99% av kvinnor som faktiskt gör som DU säger.. Jag är själv en av dom hahaha {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?