Inlägg från: Anonym (Disa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Disa)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:01:07 följande:
    Min son är oxå en sån söt unge. Alla tror det är en tjej med ljusa lockar o långa ögonfransar. Ler mot alla o är oblyg. Såna barn gillar folk. Så inte bara utseende. Sättet också.

Jag tycker min pojke är söt men det är nästan aldrig någon som har sagt något. Tror det har mycket med sättet att göra. Han har autism och tar inte kontakt med folk när vi är ute, har aldrig gjort.

• Anonym (Disa)
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:23:34 följande:
    Men jag tror det kan va så att folk inte vågar. För att de ser det o vill inte säga något klumpigt eller fel. 
    Har du lust o berätta lite hur det är med din pojke? (vänligt menat o svara inte om du inte vill)
    Jo, så kan det ju vara, men jag vet inte om folk drar den slutsatsen direkt? De kanske bara tänker att de inte får kontakt och så är det bra med det.

Han ler aldrig mot folk, flörtar inte. Tittar bort om någon tittar på honom, svarar sällan på tilltal, går iväg om någon kommer för nära.

Jag har hört kommentaren att han gör sig bra på bild och därför tänker jag att det är sättet som gör att folk inte säger att han är söt i verkligheten.
  • Anonym (Disa)
    Eerie skrev 2013-06-28 15:56:10 följande:
    jag har heller aldrig sagt att "söt" är något negativt, det jag säger är att jag inte tror det är hälsosamt för barn att från tidig ålder få sina utseenden recenserade av sin omgivning.
    Men "söt" handlar inte så mycket om utseende. Det är helhetsintrycket av barnets personlighet och utstrålning som folk uttalar sig om. Läs mina tidigare inlägg så förstår du vad jag menar.

Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?