• Anonym (.)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Samma sak här Glad. Min dotter har alltid sett ganska liten ut, och inte haft så mycket bebishull. Detta fick folk att de första månaderna kommentera henne massor och säga "oj, vilken liten bebis", "så näpen" mm. Däremot sade de flesta "vilken söt liten POJKE"! Skrattande
    Sedan gillar hon uppmärksamhet och brukar ofta försöka få ögonkontakt med folk och slänger iväg stora leenden, vilket får alla att börja prata med henne. Överallt.

• Anonym (.)
    Anonym (hehe) skrev 2013-06-27 22:45:31 följande:
    Så när du är ute med ditt barn så blir det mer eller mindre folkstockning då förstår jag? Folk visar väl alltid intresse och kommenterar hur söta de små är. Det har väl alla föräldrar erfarenhet av? Kanske inte så som du som har ett sånt extremt vackert barn att promenaderna börjar bli jobbiga eftersom barnet väcker sån uppmärksamhet var ni än går...hehe... ja herregud!!!
    Och vad vill du egentligen med ditt inlägg?
  • Anonym (.)
    Anonym (Disa) skrev 2013-06-27 23:35:56 följande:
    Jo, så kan det ju vara, men jag vet inte om folk drar den slutsatsen direkt? De kanske bara tänker att de inte får kontakt och så är det bra med det.

Han ler aldrig mot folk, flörtar inte. Tittar bort om någon tittar på honom, svarar sällan på tilltal, går iväg om någon kommer för nära.

Jag har hört kommentaren att han gör sig bra på bild och därför tänker jag att det är sättet som gör att folk inte säger att han är söt i verkligheten.
    Jag tror du har helt rätt. Ett barns "utseende" handlar nog ofta om utstrålning. De barn som tar kontakt med främlingar och ler, eller spexar, får nog oftare kommentarer om hur söta de är.
  • Anonym (.)
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:03:32 följande:
    Kanske är det ni mammor som tror/fått för er att alla gillar ert barn? När omgivningen i många fal bara är artiga och inte vill säga ifrån   
    Fast du och andra som "bara är artiga" kläcker nog inte ur sig så många positiva kommentarer direkt.
  • Anonym (.)
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:03:32 följande:
    Jag upplever motsatsen. Jag gillar inte alls barn. Jag tycker att dom är snoriga och högljuda. När jag sitter på bussen/cafe/osv så är det alltid nån med sin bäbis där.. När bäbisen skriker eller kanske sträcker sig efter mitt kaffe/jacka/hår så bara ler mammorna mot mig. Jag vill INTE ha skrikande bäbisar tätt inpå mig. När era bäbisar sliter tag i mitt hår så ska ni INTE titta på mig och ler och låta ungen fortsätta. Jag tycker INTE att bäbisar är söta, jag vill INTE ha bäbis-saliv i håret. Samma när krypande ungar kryper fram till min hund och drar och slår.. då bara ler ni ?!?! Sen kläcker ni ur er "hon gillar hundar" eller "hon är så social och kontaktsökande"

Hela tiden så förväntar sig mammor att jag ska titta på deras bäbisar och tindra med ögonen.

Kanske är det ni mammor som tror/fått för er att alla gillar ert barn? När omgivningen i många fal bara är artiga och inte vill säga ifrån   
    Det handlar väl lite om vad man vill ge sitt barn för signaler. Om man rycker åt sig barnet varje gång det närmar sig en annan människa, och väser "nej, gå inte dit, andra gillar inte att man kommer nära" så får barnet säkert så småningom en känsla av att det inte är uppskattat av andra människor.
    Jag är ledsen över att du behöver stå ut med dessa små människor i din omgivning, men det är nog svårt att undvika sammandrabbningar.
    Naturligtvis skall de hålla sig borta från din hund! Det hoppas jag de flesta föräldrar inser.
  • Anonym (.)
    Respekt skrev 2013-06-28 00:11:01 följande:

Barnen gillar ju att klättra, o har man inte rakat benen så.........
    Hahaha
  • Anonym (.)
    EllisBell skrev 2013-06-28 09:15:50 följande:
    Sen säger alla att nyfödda är fina trots att det är ljug 99 gånger av 100.
    Ja, men det är ju en sak att "tvingas" säga att de är fina, och en annan sak när främlingar självmant "kastar sig över bebisen" utan att man bett om det. När de i kassakön, på bussen mm själva söker kontakt så kan man ju inte utgå från att de ljuger. De hade ju kunnat ignorera totalt.
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?