Anonym (Sissi) skrev 2013-06-28 08:21:24 följande:
Jag var på bröllop för 4 veckor sen. Jag har en bebis på 4 månader. Hon ÄR extremt söt. Stora blå ögon och massa hår på huvudet samt en pussmun och en liten fin näsa. Får ofta höra hur söt hon är. Hon är sjukt lik mig som barn och jag var ett väldigt vackert barn.
Med på festen var även två andra bebisar i samma ålder(3 resp 4mån) Det ena var VERKLIGEN INTE söt. Han hade små tättsittande ögon. Stor höknäsa utstående öron. Såklart hans föräldrar tyckte han var underbar men ett sött barn var det inte.
Dock märkte man tydligt att min dotter fick mer uppmärksamhet av andra på festen än denna lilla pojke(hemskt jag vet). Jag och hans mamma umgicks hela bröllopet då vi som sagt hade barn i samma ålder och inte drack alkohol..
Och i stort sett ALLA som kom fram till oss gullade med mitt barn och påpekade hur söt hon var och ville hålla och leka med henne. She i soo cute sa min kompis man samt brudens syster som bar runt på min dotter hela tiden. Hon var alltid så glad och log mot alla och dom svarade med aaaaawww vad sööööt hon är.
Hennes barn fick inte samma behandling. Dom kunde titta ner i vagnen och le lite eller peta lite på hans hand men det var INGEN som sa att han var söt. Snarare saker som "hej kompis" och "vad stor han är" det var så tydligt hur ytliga folk är och hur mycket människor går efter utseende.
Söta barn FÅR mer uppskattning av omgivningen. Det var nästan pinsamt tydligt. Och jag märkte att hans mamma noterade detta också. Hon sa till mig att din dotter är verkligen väldigt söt. Men jag tror hon kände sig lite ledsen över den tydliga favoriseringen bara pga utseende.
Jag och en kompis fick barn samtidigt, jag en flicka och hon en pojke och det var lika dant, vart vi än gick så kom det fram folk och sa att min tös var såå vacker, söt och gulligast i hela världen, hennes bebis tittade de på och sa ungefär "hej kompis".
Tillslut blev min kompis så arg att hon faktiskt sa till mig att det var bara för att jag hade en flicka och hon en pojke, folk skiljer så tydligt på barn ifrån rdan den här ålder, det är läskigt och osmakligt!
Jag hade en liten enklare förklaring, min bebbe var super liten, vägde bara 2.200 kg och var 45 cm när hon föddes, han som kom en vecka efter henne vägde 5.400 gr och var 55 cm....min bebis var helt enkelt liten och pluttig, det reagerar folk på, hennes barn var modellen större, när de var 1 år så var de lika stora nästan och han är och har alltid varit en super söt unge, så jag är helt säker på att det handlade om storleken på bebbarna i vårt fall men det var jobbigt för henne, tyvärr