• Respekt

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Gick bara ut på natten då mitt barn var så ful

• Respekt
    MrsC74 skrev 2013-06-27 22:56:37 följande:
    Respekt : he he :)
  • Respekt
    Anonym (påhoppad) skrev 2013-06-27 22:58:37 följande:

Och det ärvde han/hon från?
    Säg det, själv är man ju fager som få o mamman minst fotomodell, så måste varit brevbäraren då för han är ruggigt ful
  • Respekt
    Anonym (påhoppad) skrev 2013-06-27 23:08:42 följande:

Så ni får posten nattetid också då antar jag?

Nja den kom tydligen varje gång när jag var på jobbet
  • Respekt
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:16:31 följande:
    Ha ha! Respekt! 
    Jag undrar det samma. Först säger de hur otroligt söt han är o sedan frågar de vem han är lik :))) Så kommer de på sig själva o klämmer fram lite spänt att han har drag av mig över ögonen ha ha 

Folk ljuger en del har jag märkt, för har aldrig hört någon säga - gud vilken ful bebis. 

Eller jo det var ju därför jag började gå upp på nätterna
  • Respekt
    Anonym (Disa) skrev 2013-06-27 23:16:42 följande:
    Jag tycker min pojke är söt men det är nästan aldrig någon som har sagt något. Tror det har mycket med sättet att göra. Han har autism och tar inte kontakt med folk när vi är ute, har aldrig gjort.

Alla föräldrar tycker att deras bebis är den sötaste av alla.
  • Respekt
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:03:32 följande:
    Jag upplever motsatsen. Jag gillar inte alls barn. Jag tycker att dom är snoriga och högljuda. När jag sitter på bussen/cafe/osv så är det alltid nån med sin bäbis där.. När bäbisen skriker eller kanske sträcker sig efter mitt kaffe/jacka/hår så bara ler mammorna mot mig. Jag vill INTE ha skrikande bäbisar tätt inpå mig. När era bäbisar sliter tag i mitt hår så ska ni INTE titta på mig och ler och låta ungen fortsätta. Jag tycker INTE att bäbisar är söta, jag vill INTE ha bäbis-saliv i håret. Samma när krypande ungar kryper fram till min hund och drar och slår.. då bara ler ni ?!?! Sen kläcker ni ur er "hon gillar hundar" eller "hon är så social och kontaktsökande"

Hela tiden så förväntar sig mammor att jag ska titta på deras bäbisar och tindra med ögonen.

Kanske är det ni mammor som tror/fått för er att alla gillar ert barn? När omgivningen i många fal bara är artiga och inte vill säga ifrån   

Är det inte dags för tant att sova nu ?
  • Respekt
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:07:17 följande:

Jag är 30 och har semester :)

ofan Skrattande Skål
  • Respekt
    Snöviolen skrev 2013-06-28 00:09:23 följande:
    Varför skulle bebisar dra  i ditt hår för? För så jävla vanligt är det då inte att främmande bebisar bara drar i håret på människor de inte känner.

Barnen gillar ju att klättra, o har man inte rakat benen så.........
  • Respekt
    EmmaK1986 skrev 2013-06-28 06:51:18 följande:
    Absolut , händer varje dag . Häromdagen kom en kvinna runt 30 in på cafeet vi satt enbart för att säga hur vackra döttrar jag hade . g

Hemma hos mig kommer okända människor o ringer på dörren för de har hört att mina barn är de vackraste barnen som finns.

Börjar bli så jobbigt att jag funderar på att flytta. Men tar inte lång tid innan ryktet sprider sig på nya orten. Varför kan man inte ha fula barn ?
  • Respekt
    EmmaK1986 skrev 2013-06-28 07:14:59 följande:
    Respekt : Ligger några bra ute på hemnet så kör på

Fula barn ?
  • Respekt
    Anonym (Sissi) skrev 2013-06-28 08:39:16 följande:
    Ja det var hemskt.. Skämdes nästan för att det var mitt barn alla gullade med hela tiden. 

Brukar hota med tårgas när folk närmar sig mina barn. Är sååååå jobbigt att ha de sötaste barnen
  • Respekt
    viseversa skrev 2013-06-28 08:35:39 följande:
    haha vissa blir tanter tidigt

Verkligen :) vissa blir det efter 25 o vissa blir aldrig det :)
  • Respekt
    Eerie skrev 2013-06-28 10:23:39 följande:
    så äckligt hur folk börjar bedöma ens utseende direkt från det att man föds, säger en del om världen vi lever i...

Välkommen till verkligheten. Du gör samma sak, dvs bedömmer folk du inte känner efter utseendet
  • Respekt
    Anonym (ful) skrev 2013-06-28 10:43:46 följande:
    och min son blir ofta gullad med men sällan att folk ger honom komplimanger. Är han ful då eller?

(Nej, även om han inte var min så hade jag tyckt att han var s öt)

Vissa barn har ett utseende som bara deras mammor kan gilla
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?