Inlägg från: Anonym (jobbig make) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbig make)

Min man är så jobbig!

Han har ju en del positiva sidor också. Han sköter all tvättning och matlagning. Handlar nästan all mat gör han också. Han ger mig komplimanger varje dag och att han älskar mig. Han pussas och kramas gärna. Flera gånger i veckan berömmer han mig för hur vacker jag är både när jag har kläder och när jag är naken. Han kan göra saker som att komma och sätta sig framför mig när jag är naken, stryka handen över min kropp, och säga: Älskling, du är vackrare nu än du någonsin varit. Han kan säga att bara åsynen av dig gör att det pirrar i bröstet av åtrå.

Han drar in mest pengar och betalar de mesta av månadens utgifter, och om jag skall vara ärlig har han betalat semestrarna ända sen vi blev tillsammans för sju år sedan. Under ett år arbetade han stenhårt så jag kunde ta min IVA-vub utan att ta studiemedel.

Han stöttar mig i vardagen gällande de saker som kan dyka upp när man arbetar på en intensivvårdsavdelning. Han har över åren kommit med massor med bra råd som visat sig bli perfekta för mig.  Han är i övrigt omtänksam och kommer och möter med en puss och frågan om hur dagen varit vid dörren varje dag jag kommer hem, om han är hemma då. Han sitter gärna ner vid köksbordet och lyssnar på mina problem då.

Han motionerar minst tre gånger i veckan men tar det i samband med arbetet för att det inte skall ta för mycket tid. Men han håller sig i form trots 40+.

På vår sjuårsdag fick jag en ring värd 7000 kr och han har blommor med sig hem säkert två gånger i månaden.

Det är skönt att han inte är en slarver som slänger kläder och saker omkring sig, de hamnar i tvättkorgen och på hans hemmakontor.

Men jag blir galen när jag kommer hem och han inte tömt kattlådan. Sen vill jag så gärna ha min älskade katt intill mig när jag sover. Han vill inte att den skall vara mellan oss. Han säger att den gärna får vara i sängen, men inte mellan oss. Sen vill han ha sex med mig, minst en gång i veckan. Han säger inte att vi SKA ha, han säker att han skulle vilja ha sex minst en gång i veckan.

• Svar på tråden Min man är så jobbig!
  • Anonym (jobbig make)

Jag ber om ursäkt, halv trolltråd.

Jag skriver halv för det är sant, men det är jag som är mannen. Kanske har någon innan rätt i att jag tycker jag är sååå duktig och vill ha sex.

Men sanningen är att jag tycker jag sköter min del av avtalet vi gjorde med varandra och hon gör det inte. Jag vet vad som behövs i hennes liv för att det skall vara bra, och jag tar på mig den uppgiften och uppfyller den. Hon vet EXAKT vad som behövs för att jag ska må bra, men hon sköter inte sin del.

Skilj dig då! Nja, jag älskar henne och tror på oss. Varför ska jag kasta bort en så stor kärlek?

• Anonym (jobbig make)

Jo, det är en klubb jag gärna hade sluppit medlemskap i och i stället känt mig nöjd med livet. Jag har läst större delen av din tråd, intressant läsning.

Jag förstår naturligtvis att min fru skulle vilja ha massor med lust. Fick hon välja skulle kåtheten rinna ut i varenda por i kroppen, men den finns inte där. Jag förstår att hon tycker detta är trist.

Det jag inte kan förstå är att hon inte kan känna någon glädje över att få mig att må bra.

Jag masserar hennes rygg när den är öm efter att ha haft tunga patienter. Detta ger mig två saker; jävligt ont i händerna och en känsla av välmående eftersom hon tycker det är skönt och avslappnande. Men det är något med mina tummar som gör förbannat ont när jag masserar. Jag har aldrig berättat det för henne, för då skulle hon aldrig be mig om massagen. Jag VILL ge henne denna massage för det får henne att må bra.

Är 15 minuters beröring från henne med avslutande utlösning för mig en sådan omöjlighet när hon vet hur otroligt skönt och avslappnande jag tycker att det är?

• Anonym (jobbig make)

På frågan om jag skulle nöja mig med en oengagerad beröring från henne blir svaret nja. Med det menar jag att det skulle inte räcka med det en gång i veckan de närmaste 40 åren. Men som substitut för sex under en tid eller som en brygga mellan gånger vi har sex så absolut.

I slutändan kan inte jag ta fram hennes lust, hon måste inte bara vilja det själv utan göra något själv. Med göra något själv menar jag börja tänka positiva tankar och gå till botten med var lusten tagit vägen.

Tyvärr säger hon nej till "avrunkningen" då hon tror att det kommer förstöra hennes väg till lust. Jag sa att det var lite konstigt eftersom hon gör ju inget för att få tillbaka lusten.

Ibland när vi väl har sex måste jag tyvärr lämna henne orgasm-lös och det är för att hon inte tillåter mig göra de saker som jag vet ger henne orgasm, t ex oralsex. Hon säger helt enkelt nej och då kan jag ju inte göra något åt det, just den gången. Vill inte pressa. Nu är vi inne i en fas där vi har sex max en gång per månad och hon säger nej till "åtgärder" från min sida 2 av 3 ggr. Det gör att det kan gå 3 månader mellan hennes orgasmer. Jag tycker det är otroligt synd att hon inte ger mig chansen att försöka. Samtidigt vet jag att orgasm-jakten kan vara väldigt kravfylld och ytterligare minska lusten. Svårt att veta vad man skall göra. Jag vill ju i grund och botten "bara" ha ett sexliv med min fru. Ett sexliv som vi båda är nöjda med. Det behöver inte vara morgon och kväll varje dag med flera andra, rullandes i olja och analsex. Bara ett tillfredsställande sexliv.

Vi hade det så bra i 5 år. Sen försvann lusten utan någon vettig anledning. Nu har det varit 2,5 år som inte alls är lika bra. Det är så synd.

Svar på tråden Min man är så jobbig!