Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Min man är så jobbig!

Anonym (jobbig make) skrev 2013-06-28 08:40:43 följande:

Men jag blir galen när jag kommer hem och han inte tömt kattlådan. Sen vill jag så gärna ha min älskade katt intill mig när jag sover. Han vill inte att den skall vara mellan oss. Han säger att den gärna får vara i sängen, men inte mellan oss. Sen vill han ha sex med mig, minst en gång i veckan. Han säger inte att vi SKA ha, han säker att han skulle vilja ha sex minst en gång i veckan.

OM du mot förmodan är allvarlig (folk är ju olika...), så kan vi alltså se 3 problem:
    Du vill att han tömmer kattlådan
    Du vill ha katten mellan er i sängen
    Du vill inte att han skall vilja ha sex en gång i veckan

Vill din make ha katt överhuvudtaget? Kanske är det så att du skall släppa tanken på att han skall vilja tömma lådan, och vara glad för att han går med på katt överhuvudtaget?
    Gör det till din uppgift att tömma lådan, så slipper du önska att han gjort det. Med katt kommer ansvar. Det låter som att det mest är din katt - därav mest ditt ansvar.

Låt inte katten sova mellan er i sängen när han inte vill ha den där. Det är en rimlig önskan av maken att inte vilja sova bredvid katten.

Han har rätt till sin önskan om sex. Du har rätt att inte vilja. Det blir inget sex om du inte går med på det, men var glad att han talar om för dig hur hans önskningar ser ut. Kanske du skall berätta dina önskningar för honom?
Svar på tråden Min man är så jobbig!