• Anonym (Fialotta)

Män med Thaibrudar

Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  

• Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Tvärtom?) skrev 2013-08-09 10:41:35 följande:
    Hur gör man som tjej om man har svårt att träffa killar? Skaffar man sig en utlänsk man då också, eller måste man leva i ensamhet?

Ja kvinnor är ju i regel mera kräsna och mindre desperata.
    Därför lever de ofta singel eller en del åker till Afrika och köper kärlek (ofta äldre kvinnor). 
    Tycker sällan att kvinnor sänker sina krav. 
  • Toboas
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-09 19:22:39 följande:

Ja kvinnor är ju i regel mera kräsna och mindre desperata.
    Därför lever de ofta singel eller en del åker till Afrika och köper kärlek (ofta äldre kvinnor). 
    Tycker sällan att kvinnor sänker sina krav. 
    Du har inte sett vilka (svenska) stolpskott svenska kvinnor skaffa barn med?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Seuss
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-08 19:43:53 följande:
    Ja som jag sade förut så beundrar jag Thaibrudarna dels för att de SER en udda man på ett annat sätt än vi svenskor och dels för att de har förmågan att vara lycklig med en sådan "speciell" man och inte drömmer om något charmigare. Undrar bara om hon åtrår och njuter av att ha sex med honom eller om hon bara älskar honom? Kanske är hon så glad att han tar hand om henne att hon ställer upp på att ligga då och då?
    Men hur sunt är det för henne egentligen?
    Om jag vore Thaibrud skulle jag nog sätta säkerheten först och välja en kille som ingen annan vill ha för att ha sitt på det torra. För vem vill se sina barn, föräldrar, syskon osv gå under av fattigdom?
    Då offrar de nog hellre sitt känsloliv :(.   
    Väldigt svårt att svara på ! I dessa fall som du tänker på , så känns det inte så roligt . Även när man tänker på arrangerade äktenskap i muslimska länder . Men kanske växer kärlek i många fall när dom ser hur mycket mannen betyder och gör för henne . Så kan kanske förvandla kärleken till passion också och bra sex . Men visst så tänker man så ibland när man ser 60-årig man och 25-årig tjej att attraktion inte kan vara den största och att dom inte kan ha så mycket gemensamt . 

För många tjejer som kommer till Sverige så blir det en distans ifrån många krav som dom har hemma och upplever det som en frihet . Och en del upplever det som ett paradis att mannen hjälper till att städa och ta hand om barnen . Och mammaledighet , A-kassa och sjukpeng , låter som fantasier i deras öron . Och när dom berättar för släkt så tror dom nog att dom ljuger. 
  • Anonym (Fialotta)
    Toboas skrev 2013-08-09 21:33:28 följande:
    Du har inte sett vilka (svenska) stolpskott svenska kvinnor skaffa barn med?

Ja det finns ju alla varianter men generellt så tror jag att kvinnor hellre lever ensam än att sänka sina krav.
  • Anonym (Fialotta)
    Seuss skrev 2013-08-09 21:40:29 följande:
    Väldigt svårt att svara på ! I dessa fall som du tänker på , så känns det inte så roligt . Även när man tänker på arrangerade äktenskap i muslimska länder . Men kanske växer kärlek i många fall när dom ser hur mycket mannen betyder och gör för henne . Så kan kanske förvandla kärleken till passion också och bra sex . Men visst så tänker man så ibland när man ser 60-årig man och 25-årig tjej att attraktion inte kan vara den största och att dom inte kan ha så mycket gemensamt . 

För många tjejer som kommer till Sverige så blir det en distans ifrån många krav som dom har hemma och upplever det som en frihet . Och en del upplever det som ett paradis att mannen hjälper till att städa och ta hand om barnen . Och mammaledighet , A-kassa och sjukpeng , låter som fantasier i deras öron . Och när dom berättar för släkt så tror dom nog att dom ljuger. 

Ja när man lägger ihop allt så kan man förstå att de inte har krav på att mannen skall vara tilltalande i deras ögon. De är säkert så lyckliga över allt som du beskrev att de kanske till och med blir kär???
    Tror också att Thaibrudarna är uppfostrade till att se upp till sin man utan att kräva något tillbaka?
    Vad vet man?  
  • Seuss
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-09 23:32:08 följande:

Ja när man lägger ihop allt så kan man förstå att de inte har krav på att mannen skall vara tilltalande i deras ögon. De är säkert så lyckliga över allt som du beskrev att de kanske till och med blir kär???
    Tror också att Thaibrudarna är uppfostrade till att se upp till sin man utan att kräva något tillbaka?
    Vad vet man?  
    I början av relationen så är det mycket " up to you " alltså vi gör det mannen vill . Men som den kvinnan som jag levde med , så efter att tag när hon såg att jag inte hade dom kraven på henne att jag skulle bestämma så blev det jämställt och bra . Men det sitter i ryggen . När hennes mamma kom och bodde hos oss så blev hon arg på sin dotter för att jag bäddade sängen ,lagade mat och dammsög . Mamma trodde att jag skulle lämna dotter för att hon inte tog hand om mig ordentligt , i hennes ögon . 
  • Juniana
    Seuss skrev 2013-08-09 23:47:21 följande:
    I början av relationen så är det mycket " up to you " alltså vi gör det mannen vill . Men som den kvinnan som jag levde med , så efter att tag när hon såg att jag inte hade dom kraven på henne att jag skulle bestämma så blev det jämställt och bra . Men det sitter i ryggen . När hennes mamma kom och bodde hos oss så blev hon arg på sin dotter för att jag bäddade sängen ,lagade mat och dammsög . Mamma trodde att jag skulle lämna dotter för att hon inte tog hand om mig ordentligt , i hennes ögon . 

Krusar du örngottsbanden också..? Drömmer
  • Seuss
    PGA skrev 2013-08-09 23:48:59 följande:
    ha ha ha

Bäddar du sängen. Vilken kärring! 
    Jepp !
  • Seuss
    Juniana skrev 2013-08-09 23:50:26 följande:

Krusar du örngottsbanden också..? Drömmer
    Nix , har inga sådana !
  • Respekt
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-09 23:26:13 följande:

Ja det finns ju alla varianter men generellt så tror jag att kvinnor hellre lever ensam än att sänka sina krav.

Det gäller nog för män med generellt
Svar på tråden Män med Thaibrudar