• Anonym (hjälp)

    feber och hjärtklappning

    Hjälp, behöver svar snabbt!

    Jag har mått dåligt sedan igår. Fick sådan dunkande huvudvärk så fort jag ställde mig upp. Yrsel och halsont med. Var på vårdscentralen igår som tog halsprov men inget visade någonting.
    Sedan på kvällen började jag frysa jätte mycket. Somnade och vaknade nu med hjärtklappning och sambon sa att jag var skollhet. Han hämtade ett glas med kallt vatten och tog av mig täcket.
    Har druckit kanske 2 glas med vatten nu och febern låg först på 39.7 men nu 39.2 efter att jag druckit vatten.
    Fick världens panik över den hårt dunkande hjärtklappningen och då blev det ännu värre. Trodde helt säkert att jag skulle dö så varm jag var. Bränner i munnen, ögonen, hela kroppen.

    Jag är en 18år gammal tjej som lider av ångest.
    Dricker inte alls mycket vatten. Dricker typ varje dag men då bara kanske 3 slurkar. Äter inte heller så bra. Är inte så förtjust i mat. (vet inte alls varför?)

    Vad kan detta vara? Kan det vara uttorkning? Vad ska jag göra mer än att dricka kallt vatten? Känns som febern håller på att stiga igen nu..

  • Svar på tråden feber och hjärtklappning
  • Anonym (hjälp)

    Nu har jag 38.7 i feber. Börjar frysa så smått.
    Är så himla orolig! :(

  • Anonym (hjälp)

    Och när jag vaknade så kändes det lite segt att andas.. Känns fortfarande lite.. 

  • Anonym (.)

    Infektion. Feber ger förhöjd härtfrekvens, helt naturligt. Tagga ner, drick vätska, ta en Alvedon, vila.

Svar på tråden feber och hjärtklappning