• Bejje

Klarar sig öl i värme?

Jag har ett gäng plattor öl i bilen just nu och kan av vissa skäl helst inte ta in dom i lägenheten. Det jag undrar är om de klarar sig i värme? När min svarta bil hamnar i solen så kommer det säkert bli 70 grader i bilen och hur klarar sig öl i den värmen? De är ju nyköpta och oöppnade så klart, men klarar en oöppnad burk sådana temperaturer en längre tid utan att bli dåliga? Skulle de t.ex. kunna ligga där i en vecka i värmen utan att förstöra livslängden på dom?

• Svar på tråden Klarar sig öl i värme?
  • Bejje
    Philippa skrev 2013-06-29 23:11:50 följande:
    Jag tror ölen blir konstig.....

Du tror? Är det någon som vet så vore jag glad. Måste veta om jag måste ta in ölen eller om jag kan lämna den i bilen.
  • Bejje
    jaghopparhögt skrev 2013-06-29 23:29:01 följande:
    Det går bra, det ska inte påverka något alls. Kanske beror det på vad det är för öl men vanlig svennelager går bra.

Kan tänka mig att det inte gör något för några timmar, men hur är det om jag åker bort (med en annan bil) i en vecka och kommer tillbaka? Jag har lämnat öl i värmen några timmar för och det var inga problem, men frågar är hur det är med typ 5-6 dagar?
  • Bejje
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-06-30 08:36:22 följande:
    Systembolaget har inte 40 gr inomhus såsom det kan bli en bil :o

Det var det jag funderade på också. Är det soligt kan det ju bli 85 grader i bilen enligt vad hundguiderna säger.

www.vovva.se/varmt_i_bil.html
  • Bejje

Har varit borta en vecka nu och kommit tillbaka och ölen smakar fortfarande samma som innan, så det var nog ingen fara.

Svar på tråden Klarar sig öl i värme?