• iSawas

BF Mars 2014

Hej, hänger gärna på här =)
    Min fru är på BIM -3 och plussade idag.
    Tänk att jag skall bli pappa igen =) Vi har en son som är 6 år och är överlycklig att han skall bli storebror

=) 
  • iSawas
    Afla skrev 2013-07-15 13:45:28 följande:
    Nej, vad tråkigt Hallonet! Lycka till med ivf :)

Välkommen iSawas!

Nån som har några tips på vad man kan göra mot tröttheten, om det finns nåt. Förstår inte hur jag ska fixa att jobba denna veckan också. Längtar sååå efter semestern!
    Tack =) Ja vila de stunder du kan, finns ju annars på hälsokosten olika saker men vet inte hur de funkar =)
  • iSawas
    Melody 88 skrev 2013-07-17 18:43:43 följande:
    Tack för ert stöd. Helt sjukt från att ha varit hur trött som helst, fick jag värsta energin och stor städa veckans städning helt själv. från 17:45 - 18:37 Och snart är killen hemma.. Då gjorde jag alla sysslor dammtorka gjorde rent badrummet dammsuga och torka golven. Fatta  inte vart jag fick all energi i från. Från att varit sjukt trött. Är nog bara upp i varv för att killen ska få veta att jag är gravid... Måste ta en dusch sen blev fan svettig av det.. Ville hinna allt innan Killen kommer, för att se om han märker om det är städat, ni vet killar, hur dom kan vara.

Ha ha vad menar du nu? Vad då hur killar kan vara? Är kille själv nämligen ;) Min fru säger också så.
    Lycka till nu när du skall berätta =) 
  • iSawas
    Melody 88 skrev 2013-07-17 19:53:21 följande:
    Men ni killar märker inte alltid då man gjort fint i hemmet, små saker du vet som är svårt att lägga märket till..
    Ja nu vet han om det iaf....  

Ha ha jag vet vad du menade =) Min fru säger också så =)
    Åhh vad kul, vad sa han? 
  • iSawas
    Novalie2013 skrev 2013-07-18 07:39:21 följande:
    Men då vart det väl iaf en bättre reaktion än vad du vänta dig melody? Skönt att det gick bra iaf min man hade klippt gräsmattan när jag kom hem igår ( vilket inte JAG märkte ) hahaha vadå märkte du inte de , sa han... Nej tyvärr så gjorde jag inte de trots att gräset va högt när jag åkte bort jaja ville bara säga att det finns tjejer som inte märket heller när den andre partnern gjort något önskar mitt illamående kunde gå iväg till ett annat ställe!! Har teoriprov nu på morgon å känner inte för att sitta å hulka mig medans jag gör provet.. Å de är för mc vill jag tillägga,. Körkort för bil har jag haft i 8 år.. men men bara bita i de sura å åka dit efter det blir de BVC med dottern ha en bra dag alla
    Ha ha vad skönt å höra att ni tjejer också kan missa de vi gör :P
    Lycka till idag säg dock inte tack, de betyder otur....
    Hur reagerade din kille när du berättade för honom? 
  • iSawas
    juliaannaeva skrev 2013-07-18 08:35:24 följande:
    Idag är illamåendet 1000 ggr värre än vD de har varit... :( blä... Har precis lämnat dotter hos mormor o nu är jag o mannen på
    Väg för en heldag på smögen bryggorna! Jag ska ligga på en klippa o äta salta chips och lyssna på musik! Ska bli så skönt att bara få vila en hel dag!
    När man har en liten så får man ju inte så många tillfällen
    Hoppas alla får en solig o bra dag trots illamående o andra besvär :)
    Åh vad mysigt de lär, passa på att njut nu =)

Hur gammal är er lilla? 
  • iSawas
    stuvadvitkål skrev 2013-07-18 13:40:59 följande:

Lills: mitt barn är 5år och bf för bebis blir 24 mars :)

Samma BF som vi har :) De roliga är att bår son som är sex är född 24 mars.
  • iSawas
    Pineapplelemon skrev 2013-07-18 13:54:42 följande:
    Hej hej :)

Har läst lite här några gånger men inte kommit mig för att skriva något men nu känner jag att det är dags! Hoppas det är lugnt att jag hakar på? :) Vi har en son som är 9,5 månad och även nu en liten på G som är beräknad till mitten på Mars-14. Vet inte exakt datum då min mens inte riktigt hann komma igång sen jag slutade amma sonen och detta inte var planerat (men lika välkommet för det). Men gissar på 15 Mars så får vi se sen efter UL vad som sägs :).

Ska försöka läsa ikapp lite vad ni pratat om och vilka ni är!
    Vad kul  och välkommen hit =)

• iSawas
    Pixlar skrev 2013-07-18 18:15:03 följande:
    Jag och min kille har redan varit och klämt på syskonvagnar och vi båda är småkära i Mountain buggys. Jag som är kort och nätt gillar modellen Duet och mannen gillar modellen Duo :p jag tycker dock att jag ska få bestämma eftersom att jag kommer att vara hemma mest då han ska avsluta sin utbildning ;)

Med mountain buggy kan dock barnen bara sitta framåtvända, men vi tittade på bugaboo donkey (där sitsarna går att vända på oberoende av varandra) och den tyckte vi kändes så himla plastig och dottern gillade INTE den ergonomiska sitsen. Så just nu ärvi inne på att köra på en mountain buggy tills den lilla ska sitta och då byta tillbaka till Brio Go som vi har nu (och fullkomligt älskar! stort tips till er som inte behöver syskonvagn!) och ställa dottern på ståbräda. Hon kommer ju ändå hinna bli 3 år lite drygt så det kanske kan funka.. Annars får vi tänka om när vi kommer dit :p

Mountain buggy duet har iofs relativt små sitsar och liggdel, men vi får uppenbarligen små barn (dottern är nyss fyllda två men stor som en 1-åring) så jag tror inte att det blir några problem..

Sorry för långt inlägg, men mycket tanke läggs just på vagn här hemma då vi inte har någon bil och man ju måste ta sig fram på nåt sätt ;p
    Brio Go där är det väl så man kan ha både babyskyddet, liggdelen samt sittdelen som vagn? Min fru vill ha en sådan som man kan ha alla tre på då de verkar smidigt. Så Brio Go är bra då?
  • iSawas

Novalie2013 Vad kul :)
    Vi ville tvärt om ha några år inrökande för att de har så olika behov då :) Sen skall jag ärligt medge att jag blev lite rädd då sonen skrek i princip hela tiden de första sex sju månaderna. Men nu är jag redo att stå å skumpa vagn nätterna igenom :p

Svar på tråden BF Mars 2014