• iSawas

BF Mars 2014

Marinero skrev 2013-07-29 16:37:39 följande:
    I början av graviditeten har jag mått ganska olika, har två flickor. Med första kände jag mig jättegravid direkt medans med andra kände jag inget förrän i mitten på graviditeten, det enda va lite stick i magen ett fåtal ggr.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
    Okej, ja denna skiljer sig helt från sonen så vi undrar om de kan vara en tjej.

Vi skall på VUL på torsdag då vi har er missfall bakom oss och nu har min frus nästan alla symptom försvunnit förutom bakre fogarna å lite ömmande bröst.

Skall bli kul å se hur Knoddis mår på torsdag.
  • iSawas
    lills skrev 2013-07-30 15:59:51 följande:

Lycka till på torsdag iSawas! Håller tummarna!. Idag har jag beställt en bugaboo donkey;)

:)

Vad kul vilken färg?
  • iSawas
    lills skrev 2013-08-01 09:39:28 följande:
    Lycka till idag iSawas, du får berätta hur det gått på ul sen:)
    Hej, oj jag kanske skrivit fel datum det är på måndag =)

Nu har min fru haft en brun flytning i går och en ljus ljus brun gul i dag på dagen så nu håller vi alla tummar å tår att vårt lilla mirakel får stanna och mår bra.

Har vart i kontakt med BM som skall göra VUL och hon är helt underbar och säger att sådana flytningar är mycket vanligt under de första veckorna i graviditeten och att har man inte smärta och rent blod så brukar de inte vara någon fara. Håller tummarna för oss alla som fått dessa att det bara är slämhinnorna som är sköra. Uppdaterar på måndag efter VUL så kanske de kan ge svar åt andra som har likadant.
  • iSawas

Hej, vi var på ett tidigt vul idag då min fru haft bruna flytningar två eller tre gånger förra vecka. Hon skall vara i vecka 8 (7+0) eller Vecka 7 (6+4) och allt såg jätte bra ut sa läkaren och vi såg vårat mirakels lilla hjärta picka =) är så lyckliga =) Läkaren sa att fostret var för litet men de kan inte vara mindre då vi vet exakt när äl var och vi har enbart haft sex en gång under sommaren och de var två dagar innan äl. Hur stora har era foster vart i vecka 7-8? Hur har det gått för er? MYCKET tacksam för svar =)

• iSawas
    Marinero skrev 2013-08-05 21:51:04 följande:
    Ååh va roligt, man ser ju en liten räka alldeles klart och tydligt, det är en enorm känsla oavset vilket barn i ordningen det är

har faktiskt inget minne alls av hur stora mina va i den veckan...
    Ja visst ser det ur som en räka =) Min fru tycker de ser ut som en snigel :P
    Ja det blir vårt andra och de var precis lika underbart som med sonen =) 
  • iSawas
    Novalie2013 skrev 2013-08-05 22:09:45 följande:
    Hur "stor" va erat lilla Pyre då ? Isawas
    Oj, ja vår var 3,5 mm men hon mätte fel de såg jag på skärmen saknas de några millimeter till huvudet från krysset och jag vet inte hur stor roll de har?
  • iSawas
    anaconda skrev 2013-08-05 22:34:35 följande:
    Vi va på vul förra veckan va då i 7+4 och pyret va 13mm vid den tidpunkten! Och allt verka normalt enligt läkaren!
    Oj ja de skiljer ju mycket, hoppas att  det inte är nå fel på vårt mirakel utan att de har stor betydelse att hon hade krysset några millimeter från huvudets början då....
  • iSawas
    Novalie2013 skrev 2013-08-06 06:50:01 följande:

Ja, de lät kanske lite mindre , men som sagt om hon heller inte mätte korrekt så är de ju fel på de viset... Lillpyret växer väl på sig snart smile1.gif

Ja de för ju det dock har jag googlat runt en hel del å de kan ta ända upp till 10 dagar innan ägget fäster så de kam ha tagit lång tid i sig. Sen så sker ägglossningen 12-24h efter positivt utslag vilket måste ha blivit mellan förmiddagen och kvällen den 5 juli sen om ägget tog tid på sig att fästa så stämmer de ju och då är BF kring 29 mars till 1 april. Och då helt plötsligt stämmer det rätt så bra igen :)
  • iSawas
    Marinero skrev 2013-08-06 06:57:02 följande:
    Hihi smile2.gif

Ja det är en underbar känsla som jag är så tacksam att fått uppleva redan två ggr. Och hoppas på att få uppleva det igen bara allt går vägen Skrattande
    Olivia 090610 ~ Freja101020
    Ja det är ju helt underbart :) Självklart kommer de gå vägen och du kommer känna precis samma som med de andra två :)
  • iSawas
    lills skrev 2013-08-06 07:59:13 följande:
    Isawas: Så mysigt attt få se! Konstigt att de inte sa vad storleken kunde bero på?
    Någon mer än jag som samlat på sig massa vätska i värmen? Har ont i ben/fötter/tår och fingrar! Och huvudvärk på det:/
    Ja men hon trodde att vi kunde räknat fel men det är omöjligt dock skrev jag nyss en trolig förklaring läs lite högre upp =) Vi skall tillbaka om ca 10 dagar för nytt VUL =)
  • iSawas
    yeenie skrev 2013-08-06 08:05:08 följande:

Vad underbart att allt såg bra ut! Snigel, hahaha!
    Ja det är helt underbart =) 
    Ja hon tycker ju det =) 
  • iSawas
    Marinero skrev 2013-08-06 08:21:22 följande:
    Tack det får vi hoppas, denna graviditet har jag gett mig f*n på att inte noja. hur nu det kommer gå... Tyst Hittills har det gått bra då jag ändå knappt känt av ngn graviditet ändå.
    Ja det är otroligt svårt att inte noja sig men försöka går ju alltid :P 
Svar på tråden BF Mars 2014