Inlägg från: Melody 88 |Visa alla inlägg
  • Melody 88

BF Mars 2014

Jag hoppas jag slipper jobbigt illamående då jag har fobi mot det och kräkningar. 

Hej på er alla, Grattis till er som plussatGravid
    Jag Plus i  förgår, och haBIM imorgon 16/7-13
    Inte berättat nyheten för sambon. Detta var 
    inte planerat
    att ske nu. Gjort en abort tidigare för 2 år sen och den graviditeten var planerad
    och tog 
    13 månader, medans den här har tagit 3 månader, eftersom
    vi började ha lite oskyddat nu och då för 3 månader sen. 
    Jag har ju sagt att jag har koll på min ägglossning, vilket jag har så -
    man ska kunna skydda sig under den tiden, men nu har jag lyckats bli gravid 
    iaf.
    Och jag är inte sugen på 
    att gå igenom en abort till. Är i V 5 enligt FML och två appar i telefon.
    Hade Ägglossning
    2/7-13, så det stämmer nog ganska bra. Har bestämt att jag berättar för Sambon -
    på 
    fredag för då har mensen dragit över tiden  3 dagar. Jag har jätte regelbunden mens cykel så då -
    ber jag honom bara köpa ett digitalt test, så får han kolla på stickan... Rädd att han inte kommer bli så glad på mig. Men jag kan ju inte hålla på det för all evighet blir det inte MF kommer ju magen växa, och då blir han väl mer besviken om jag inte sagt något... Gråter Men nog måste han haft det i tanken då han haft oskyddad sex att detta kan inträffa, ovavsätt om man har koll på ägglossningen eller inte? Jag hoppas jag får en annan reaktion en den jag tror jag kan få... Jag vill helst behålla detta underverk om det vill stanna...

Suck .............. 

OBS: att jag även testa den klassiska bisolvon kuren en tablett från mensens första dag till ägglossningen

Jag är snart 25 år fyllda 
    & sambon fyller 28 i år. 

Intressen: Musik,sjunga,dansa,djur,ridning,natur med mera.

Grattis till er alla gravida första som omföderska.
    Eller hur man nu säger. 
  • Melody 88

Man väntar nog med att säga något till både nära och kära tills man e i v 13-14 så man kan känna sig extra säker att livet stannar.

• Melody 88
    kgv skrev 2013-07-15 20:03:41 följande:
    Jag är i 5+0 och har berättat för väldigt många. Vi åker till mina föräldrar på onsdag och då kommer vi berätta för de med. Min son är 1,5 och fattar inget såklart Men när jag börjar krypa upp mot vecka 25 (eller tidigare om jag blir inlagd eller så) kommer vi nog berätta för honom att det bor en bebis i mammas mage.

Man får berätta precis när man vill. Men jag är av den åsikten att berätta innan vecka 12. Visst minskar missfallsrisken, men den är inte borta. Jag födde tex mina tvillingar i vecka 21+0. Även om man får ett missfall innan vecka 12 kan det vara en stor sorg och då kanske det kan vara skönt att ha berättat för några som kan stötta en. Det är svårare för folk att förstå sorgen över ett missfall om de inte vetat om graviditeten.

Jag lider med er som har börjat kräkas. Själv känner jag mig fortfarande väldigt ogravid. Småkänningar bara. Skönt! Solig 
    oxå i v 5
  • Melody 88

Jag är i V 5 och har mått lite diffust illa nu ikväll men inget som jag inte kan leva med...
    OBS att jag då får panik o blir stressad , får ångest av illamående och blir rädd för att spy..
    Äter lergigan 25-50 3 gånger om dagen mot ångest och oro.  Så det kan även lindra illamående
    men ska köpa sea band imorgon och se om det fungerar för mig och åksjuke tabletter postafen mot illamående om inte sea banden hjälper till 100 % hoppas jag slipper mycket illamående :( Tål inte det gick in i v 5 idag enligt FML och två appar i mobilen hade äl 2/7 

• Melody 88
    Nu har vi köpt ett digitalt test, så ikväll då killen kommer hem får han reda på nyheten. GravidHjärtaPlus
  • Melody 88
    Novalie2013 skrev 2013-07-17 17:18:37 följande:
    Va kul melody ! det kommer gå kanonbra
    Disney78 skrev 2013-07-17 17:55:26 följande:
    Melody - stort lycka till nu ikväll!
    Tack för ert stöd. Helt sjukt från att ha varit hur trött som helst, fick jag värsta energin och stor städa veckans städning helt själv. från 17:45 - 18:37 Och snart är killen hemma.. Då gjorde jag alla sysslor dammtorka gjorde rent badrummet dammsuga och torka golven. Fatta  inte vart jag fick all energi i från. Från att varit sjukt trött. Är nog bara upp i varv för att killen ska få veta att jag är gravid... Måste ta en dusch sen blev fan svettig av det.. Ville hinna allt innan Killen kommer, för att se om han märker om det är städat, ni vet killar, hur dom kan vara.

• Melody 88
    iSawas skrev 2013-07-17 19:21:11 följande:
    Ha ha vad menar du nu? Vad då hur killar kan vara? Är kille själv nämligen ;) Min fru säger också så.
    Lycka till nu när du skall berätta =) 
    Men ni killar märker inte alltid då man gjort fint i hemmet, små saker du vet som är svårt att lägga märket till..
    Ja nu vet han om det iaf....  

• Melody 88
    elion skrev 2013-07-17 20:12:07 följande:
    Det är just alla fördomar och förväntningar om att "killar" inte skulle märka som gör att det också fortsätter. Synd att folk gör skillnad på kön vad gäller att se huruvida det är dammigt eller ej. De flesta har väl två ögon? Man kommer få damma hela sitt liv om man inte sätter trasan i någon annans händer. Just sayin.
    Eller hur? Städa bör man göra 1 gång i veckan och har man mycket djur minst 2 gånger i veckan...
  • Melody 88
    elion skrev 2013-07-17 20:32:26 följande:
    Ang planerat snitt. Det är enda alternativet för mig. Med en förlossning i bagaget där jag blev så sjuk att jag låg kvar på sjukhuset drygt två veckor och inte var kapabel att ta hand om mitt barn. Blev akutsnittad då så jag vet att det inte är någon gräddfil att ta. Men jag vågar inget annat. Fick världens depression några månader senare och gick i terapi senare för skulden var så stor att jag inte kunnat vara där för min lilla bebis.
    :( Men det var ju inte ditt fel att du blev sjuk, Sånt kan ju hända :(
  • Melody 88
    Disney78 skrev 2013-07-17 20:09:35 följande:
    Melody 88, hur reagerade han? Hoppas du fick mycket bättre reaktioner än du förväntade dig!
    Ja jag vet inte riktigt han krama mig sen prata vi lite är mycket att ta in och smälta, och planera hur man ska göra och så. Är ju ett stort ansvar att skaffa barn... Livet blir så mycket mer annorlunda, man kan inte göra allt man vill och så då man har barn... jag är dock  mest rädd för illamående och att spy, hoppas jag får slippa den biten, illa kan jag väl må men inte allt för mycket...
Svar på tråden BF Mars 2014