Inlägg från: Melody 88 |Visa alla inlägg
  • Melody 88

BF Mars 2014

Novalie2013 skrev 2013-07-27 11:12:59 följande:
    Sj vet jag inte hur det ska gå med amning denna gång.... Försöker läsa lite om tvillingar å sånt men man kan ju inte läsa sig till allt... Gick ju hur bra som helst med dottern.. Inga problem.. Tog tag de första hon gjorde å åt som hon skulle, när jag böt till flaska gick allt från första stund oxå.. Men är inte lika säker när de blir två :-/
    ha en vi varsitt bröst, eller mata en åt gången, borde ju funka
  • Melody 88
    Melody 88 skrev 2013-07-27 17:03:11 följande:
    ha en vi varsitt bröst, eller mata en åt gången, borde ju funka
    alt pumpa så pappan får mata ena bäbisen
  • Melody 88
    tjejhalmstad skrev 2013-07-28 08:37:34 följande:
    Har ni andra berättat att ni är gravida för de närmsta? Funderar på att göra det idag när släkten kommer hit. Men är bara i v.9 (8+nått) I vilken vecka berättade ni? Har börjat tveka lite om ifall man ska vänta ändå till v.12-13..
    vi vill vänta till 12-13 innan så vi kan känna oss lite säkrare att det inte blir MF är i v 6+5 idag
  • Melody 88
    ehliin016 skrev 2013-07-28 10:47:48 följande:
    Hej allihopa! Grattis till alla graviditeter :) jag plussade för 2 dagar sen och väntar ett syskon till våran son som är 1,5år nu. Vi har bf 23 mars :)
    Grattis 
  • Melody 88
    HjärtaGRATTISHjärta
    till alla ny plussade. PlusGravid
    Var ett tag sen jag skrev nu. 
    Går in i V 7 imorgon. Känt av lite illamående, men sea banden har oftast hjälpt. 
  • Melody 88

Är det nån annan här som har svårt att äta / dricka  något som ni är van att äta / dricka? 
    För mig är min vana te, men ju längre in i graviditeten jag kommer ju mer blir jag äcklad av teet :( tvingar i mig 2-3 klunkar sen vill jag inte ha mer, är störande gillar ju te i vanliga fall... 

• Melody 88
    Hej! 

på er alla, det var flera veckor sen jag skrev här, var då i v 5 -6 kanske, går in i v 9 på tisdag, vill bara kicka in och se hur det går för alla, jag har milt illamående som svag åksjuka som bara gnager kan vara drygt ibland, men man blir van, ska väl vara glad att jag inte har det värre, vill mest bara säga att jag inte är inne här så mycket och skriver tills jag passerat v 12 och känner att jag mår bättre och har mer energi, trötthet är en faktor, och sen orkar jag inte läsa om illamående spyor och så, då jag är rätt känslig. Men jag kommer absolut att återkomma så fort man fått passera vecka 12, och börjar känna sig sakta men säkert bättre, vet inte om min mage växt nått eftersom jag hade mage innan men det tvivlar jag starkt på att den gör så här tidigt i en graviditet...

Varit på semester, och kom hem idag, köpt lite mamma kläder, vete sjutton vilken storlek man ska ta men antar att det är samma storlek som man har på vanliga kläder...
  • Melody 88

fyller 25 bor i Umeå, i en lägenhet!

• Melody 88
    stuvadvitkål skrev 2013-08-15 20:51:33 följande:
    Sköönt, för ja tor inte att vi kommer att kunna hålla oss till vecka 12, även om jag har kub inbokat 12+3 kag vill så himla gärna berätta för våran dotter som pratar mycket om bebisar har köpt en t-shirt som det står att jag ska bli storasyster som vi tänkte att hon skulle ha på sig när vi åker runt o berättar :) har berättat för vänner min mamma o mon sambos syster så visst vet vissa men jag vill verkligen gå ut med det går in i vecka 10 på tisdag så tänkte ev berätta nästa helg när jag då (nästan) går in i vecka 11?
    Går också in i v 10 på tisdag :) Men vi ska nog hålla oss 3 veckor till med att berätta för familj och vänner. Då jag ska boka in ett ultrajud. Så man kan visa pyret.  Även om det kostar oss 700 kr, man vill ju veta att han/hon växer som han/hon ska. Och mår bra. Jag har dock berättat för min kontaktperson på jobbet, vi tänkte att det kan vara bra att hon vet iaf... Då jag lider av enorm trötthet...
  • Melody 88
    qwerty1234 skrev 2013-08-17 11:40:03 följande:
    Haha, fler än jag som har bekymmer med tandborstning ser jag. Det är den värsta tiden på dygnet och jag håller på att spy varje gång jag får tandborstning i munnen!
    För mig är det känslan av tandkrämen som får mig att må illa vill inte borta tänderna bläää
  • Melody 88

Går in i V 12 på tisdag, det går fort nu...
    Bokat privat ultraljud då man bara får göra ett gratis ultraljud i v 18 i västerbotten....
    kommer kosta oss 700 kr men det är det värt. om två veckor då jag går in i v 14 ska vi göra det, så vi ev kan få veta könet. 

• Melody 88
    stuvadvitkål skrev 2013-09-09 07:10:24 följande:
    Imorgon är det vecka 13 :) nu börjar det rulla på, fredag är det dags för kub o börjar bli riktigt nervös, tänk om det inte är någon bebis där ;) jo klart det år men man tänker lite konstiga tankar o ja längtar efter att få se mini <3 så man kan koppla av lite
    Går också in i v 13 imorgon.. :)
  • Melody 88
    stuvadvitkål skrev 2013-09-10 07:31:01 följande:
    Kul att vi är så många som byter vecka samtidigt :) jag kan ju dock bli flyttad redan på fredag men jag gillar att byta vecka på tisdagar ;)
    Gillar också det på onsdag nästa vecka ska jag på ul kostar dock 700 kr då vi får lov att göra det privat då man bara får 1 ultraljud gratis och det är i v 18. så efter det vet man ju exakt i vilken v man e i.
Svar på tråden BF Mars 2014