• Mom14

BF Mars 2014

sweeet85 skrev 2013-07-05 23:08:42 följande:
    Vi har tänkt vänta med att berätta så länge som möjligt. Helst efter vecka 12. Vi tänkte med skaffa en tröja där det står storasyster på.. Bjuda hem föräldrar på middag o sen sätta på henne tröjan. :)
    Ja jag vill ju med vänta så långt som möjligt, men är så orolig att det syns  kanske berättar tidigare än v. 13 det gjorde jag med dottern, alltså innan v.13 för familjen och i v. 19 för alla andra. :) Så svårt när man vill berätta men ändå inte haha! :P 

Spännande!
    3längtan skrev 2013-07-06 00:41:30 följande:
    Men oj vad det skrivs. Va kul! Jag kommer inte kontakta Mvc förens efter semestern. Känns inte som det brådskar. De görs ju inte så mycket annat än bokas nya tider och varnas för alkohol den förstå gången.
    Ja ne det är sant! :)  Det känns så annorlunda med andra barnet, inte lika sabb på allt haha! :) 
    himla skrev 2013-07-06 09:35:54 följande:
    oj hoppas att jag får hoppa in här .. gjorde ett cb test imorse som visade +, tog ett till som visade gravid +3... såå ja om allt går som det ska ... blir vi 4 barnsföräldrar i början på mars

har väldigt orgelbunden mens å inte haft mens sedan i mars... såå ja det här är en riktig fullträff så att säga

Har två killar och en tjej innan så det ska bli så spännande att följa denna lilla parvel och se vad det är för liten som kommer att joina vår familj !      
    Välkommen, klart du får vara med här :) 

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 11:34:25 följande:
    Min dröm vore att kunna vänta till efter RUL. Men magen får väl avgöra hur bra det går... Iom att vi haft tre missfall och ett ofostrigt så är jag nojjig att det är ngt fel på barnet nu med. Foten i munnen Ofostrigt eller ej lär jag få koll på lär jag snart då jag ska på VUL i v 8, men jag vill vara HELT säker på att allt ser fint ut innan andra får veta. Jag har några riktigt nära vänner som vet - som varit med på vår skaffa-barn-resa med allt vad det innebär, de senaste nästan tre åren. Helt hemlig kan man ju inte vara ändå. Svårt att vara knäpptyst. Flört Mysigt att låta storasyster avslöja!! Riktigt gulligt! Solig
    Känner lite samma. Iom att jag kommer iväg på VUL snart iaf så kan det vänta lite... Tar det när jag närmar mig vecka 10 eller ngt sånt, tänkte jag. Har redan koll på  kost och dryck, så det känns inget krisigt. Glad
    Wow, fyra stycken! Grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Oj ja då förstår jag att du vill vänta, Jag har riktigt inte tänkt sådär jättemycket på MF för jag vågar inte. 
    vad är ofostrigt? att du har plussat och haft symptomer oså? sen har det inte funnits något där inne? Du behöver inte svara om du tycker det är jobbigt.

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 11:40:07 följande:
    Hur mår ni, gravidosar? Flört Jag mår ganska bra! Yrseln från helvetet ibland men har lärt mig att resa mig låååååångsaaaaaaamt och röra mig i slow motion typ. Då är det inte så farligt. Däremot var duschen nyss en näradödenupplevelse, skitjobbigt. Jag blir mätt ganska fort när jag äter och blir jag hungrig behöver jag mat helst nyss! Jag blir monsterhungrig superfort! Har inga onda bröst direkt, bara lite men det stör inte bara ingen är där och petar på bröstvårtorna. Mannen fick ett dödshot i natt så han håller sig nog undan fr o m nu. (Ska tillägga att han skulle krama om mig och kom åt av misstag, jäklar vad rädd han blev när jag primalskrek, haha.)

Känner inga direkta cravings eller så. Tror jag. Lite sugen på persikor men det kan jag bli ändå med jämna mellanrum... Juice dricker jag nog mer iof, kanske är vitaminerna kroppen skriker efter. Jag äter annars multivitamin, extra folsyra, e-vitamin (för slemhinnans skull iom mina mf), d-vitamin (oxå pga mf:en). Typ så.  

Vitaminar ni? 
    Oj jobbigt att vara så yr :S Här är man hungrig nästan hela tiden, tröttheten kommer på em/kvällen. Brösten har blivit större men inget ont sådär. 

Jag äter vitaminer och folsyra och allt vad det nu är i denna burk "Gravid" fårn ACO äter jag 2 tabletter om dagen! :)

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 11:49:03 följande:
    Det är ingen fara. Glad Anledningen till mina mf är troligen min struma. Men nu medicineras jag för den så det borde inte vara ngt problem längre. Ofostriga berodde nog oxå på struman, skitsjukdom. Det är när typ allt bildas utom själva fostret, så moderkaka och t o m navelsträng kan bildas! Men inget sitter fast i andra änden liksom. Det kom ut av sig själv när "kroppen" var gravid i v 14, precis som ett vanligt mf. Usch och fy, önskar ingen den smärtan, både fysiska och psykiska. Men jag kom ut starkare på andra sidan! Vid ofostrigt fortsätter kroppen bilda hcg som ökar som vanligt så symptom och allt fortsätter som inget hänt. Vi upptäckte vid VUL att det saknades ngt där inne och sen fick kroppen två v på sig att abortera, hade det inte hänt av sig själv hade jag fått en skrapning. Det är därför jag är så noga med att få vul nu, jag vill inte vara med om det igen. 
    Oj nej, vad hemskt men läskigt.. Ja det förstår jag att du är noga med då och lite extra orolig. Skulle jag med vara om det hänt mig. Som jag aldrig hoppas på att det gör. :-/ 
  • Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 23:25:45 följande:
    Låter som du mår fint! Glad Känner igen hungern och tröttheten, hehe.

Det är nog viktigt att få i sig alla vitaminer och näringsämnen - speciellt nu när alla anlag bildas och cellerna delas.
    Har du klarat dig hittills så är jag övertygad om att du fortsätter göra det! Solig
    Ja precis, haha tur vi skriver om detta tog inte igår och nu hade jag glömt så nu ska jag bums ta en.. ville inte riktgit ta en när jag var bortbjuden på mat igår hos sambos bror :P 
    Novalie2013 skrev 2013-07-06 23:50:24 följande:
    Tunga dagar de blir med sol å värme uppe mot 30-35 grader i solen illamående ,yrsel å trött -_- jaja bara bita ihop .. Är ju en stund kvar om allt går som de ska då
    Oj har ni så varm? Eller är nu utomlands? :) 
    huldaskarin skrev 2013-07-07 07:42:50 följande:
    Hej! Jag fick ett stiligt plus den 2 juli och beräknad BF är den 10 mars. Har en som är född i november-11. Än så länge har jag bara lite växtvärk och svagt illamående men inget som stör 
    Välkommen :) 
    himla skrev 2013-07-07 08:21:15 följande:
    vakna upp första morgonen med vetskapen att vi är två som går upp ur sängen ... häftig känsla

..idag kom nästäppan som ett brev på posten ...

Kul med flera nyplussade ... grattis !     
    Ja nästäppan är ju ingen höjdare, hade med dottern och nu med. :/ 
    Härligt att vakna och veta att man är 1 till :) Den känslan har inte riktigt fastnat än! :P 

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-07 09:58:56 följande:
    Hej, grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Skriv in dig i bf-listan, vettja! Ska bara hitta och länka här.

Välkommen hit! Solig Planerat snitt? Skönt att veta mer säkert när det blir.  
    Samma här, nästäppan alltså. Klev upp vid 05 och hämtade min saltlösning jag köpte förra året. Funkade ff bra. Vill inte använda nezeril osv för att slippa beroende men man måste ju andas för tusan, så jag tycker saltlösningen funkar ok! Vad mysigt sagt - att man är två som kliver upp. Så har jag inte tänkt. Glad

Mom14 slänger du in länken till bf-listan i trådstarten så nyanlända plussare lätt hittar och kan skriva in sig? Glad Och så kan en annan gå igenom listan med jämna mellanrum och må lite gott. ^_^

Fixat! :) 
  • Mom14
    Bereccca skrev 2013-07-07 17:28:55 följande:
    Hej! Hoppar in här om det är ok?
    Jag plussade för ca en vecka sedan och har bf 2'a mars.
    Har en bonus pojk men detta blir min första egna! :)

Välkommen och grattis :) 

Just nu mår jag illa, men kan bero på för mycket sol och för mycket mat.
    Magen är uppsvälld så ser ut som en liten gravidmage eftersom jag har hull kvar sen dottern :P Men den är som bortblåst på morgonen sen! :)

Så tokigt att det visar olika :/  
  • Mom14

Välkommna alla plussande och alla är välkommna här Kyss {#emotions_dlg.flower}

Jag vill göra VUL då jag inte vet när jag hade ÄL och sen vill jag ju självklart se ett litet hjärta ticka. Tror inte det är en rutin här, med dottern kollade jag på akuten då jag hade sånna smärtor i magen att jag trodde jag skulle gå av. De kom i vecka 6-7 så jag hoppas jag slipper dem denna gång, inga tecken än iallafall!

kgv skrev 2013-07-08 00:03:00 följande:
    När tänker ni berätta för syskonen? Min son är bara 1,5 och förstår givetvis inte. Men vi kommer inte börja prata om att "mamma har en bebis i magen" förrän tidigast efter rul.
    Vi har sagt att du ska bli storesyster och mamma har en bebis i magen, men hon förstår ju förståss inte då hon bara är 16 månader snart. :) 

• Mom14

Bildtråd fixar jag strax :) 

Och SJÄLVKLART får ni vara kvar, mer att jag starta för jag väntar syskon men som sagt ni alla oavsett syskon eller ej är välkommna! Skrattande

Jag kan vara lite seg på att svara här, men läser igenom allt när jag hinner, inte lätt att arbeta heltid och hinna med allt. Men jag ser och jag fixar :) 

Mina symptomer började nu denna vecka, 6, svullna bröst, trötthet och imorse fick jag knappt i mig frukost för jag mådde så illa. :-/

Ni med syskon, hur gör man med syskonvagn? Några med fler än 1 barn som kan tipsa lite om era syskonvagnar? Behöver man någon? vad ska man ha? Ja många frågor på den fronten som jag redan nu kollat lite på :P hehe Skäms

Svar på tråden BF Mars 2014