• Mom14

BF Mars 2014

anaconda skrev 2013-07-09 18:22:05 följande:
    Mom14!! Uppdatera denna tråd (du vet där uppe) så man lätt kan klicka sig in på både bild tråd och bf lista :)
    Radan gjort Cool
  • Mom14
    Alfaqueen skrev 2013-07-09 19:29:38 följande:
    Hej alla. Här är en till som väntar ett litet syskon. Det är ju tidigt än, men det kan ju vara kul att få älta symptom med någon annan än pappan Jag har två söner sedan innan, en som är 7 år och en på 3, så det där med syskonvagn har jag tyvärr inga tips om...

Även jag har haft problem med magen, som Hallonet och sweeet85, jag kör med katrinplommon! Ömmande bröst, som också blivit lite större, jajjemän. Mitt största problem just nu är hur undvika jobbiga situationer på alla semesterns grillfester! Man kan ju inte köra bil VARJE gång, och riktigt mogen för att berätta för alla är jag inte än...

Jag skall på inskrivning på torsdag, då blir det väl lite mer verkligt. För tillfället glömmer jag bort lite då och då, innan man kommer på varför man är så himla trött   
    Snowflakee skrev 2013-07-09 20:29:05 följande:
    Jag fick ett plus den 1/7 och väntar nu ett syskon till mitt lilla busfrö som är 20 månader.
    Grattis och välkommna Glad {#emotions_dlg.flower}

• Mom14
    kgv skrev 2013-07-09 19:35:22 följande:
    Jag har redan börjat fundera på vagn. Min son kommer vara 2 år och 2 månader när bebisen kommer så vagn är ett måste. Vi har dock en trång hall så just nu har vi en teutonia fun som bara är 54 cm bred Har kikat på en Baby jogger city select som är en syskonvagn på längden. www.babyjogger.se/cityselect.aspx Något annat funkar nämligen inte här storleksmässigt. Har sett att det är många som har den och de jag har frågat är väldigt nöjda.
    Ja baby jogger city select har jag alltid velat haft, men nu när sambons bror och deras barn har den tycker jag ändå sittdelen ser så liten ut.. man kanske inte ska jämföra med Emmaljunga?! haha ..

Ne jag vet inte vad som är bäst? alla  säger lång och smal men bred då kan man ju se båda barnen!! Jag skulle vilja veta om det kommer något nytt nästa års modell ?! Men kan jag inte bestämma mig blir det en babyjogger city select. :) 
  • Mom14

Finns inte Familjeliv på google play? Har letat för ville ha den i mobilen men hittar inte :S heter appen något annat? någon som vet? 

• Mom14

I den här tråden får man länka hur mycket man vill, man får prata om vad man känner för oavsett om det är negativt eller posetivt. Vilket humör man än är på arg, ledsen, orolig, glad etc. så får man skriva så mycket man vill skriva om Glad 

Ny blivande mammor till första barnet eller till fler barn, alla är välkommna! Cool
    (även fast det står syskon, det har automatiskt blivit en allt i alla sida och det gör ingenting)

Så roligt att läsa hur alla mår och hur andra resonerar och funderar..

piiiinkcat skrev 2013-07-10 19:03:49 följande:
    Nja, det är ju inget vi planerat in direkt så jag vill vara helt säker först innan jag säger något.. åtminstone några dagar till

Vi vill ha en liten smidig vagn som tål mycket, långa promenade i skog och mark. Ingen stadsvagn alltså.. men den skall vara liten så att den är lätt att få med på länsbussen och i bilen. Sen är ju komfort viktigt att den är byggt av ett tåligt material som är väl testat. Sitt och liggdel med vändbara alternativ är ett måste.

Detta är min ögonsten: www.bugaboo.com/learn/bugaboo-buffalo
    Finns det en liggdel till denna? 

• Mom14

Fresten, går in i vecka 7 (6+0) idag, känns som dessa veckor sprungit iväg. fick plusset i vecka 5 (4+4) men anade då mensen inte kom för 2 veckor sen. 

Idag har även lite känningar på i? magen kännts, typ som svidande stickande känsla precis under magen, små hugg också. Hoppas inte jag får dessa onda smärtsamma "fallen" som jag fick med dottern. :( 

• Mom14

Hej alla. 
    Jag har haft en jobbig period här sen sist med både jobb, illamående och trötthet så har varit off senaste tiden.
    Men hoppas orken snart kommer tillbaka så jag orkar läsa igenom vad alla har skrivit.

Är det något speciellt som ni velat mig som TS skriv igen så ska jag svara på det.  :)

Jag ringde och bokade in mig på MVC fick en tid i september Förvånad så om uträkningen stämmer kommer jag vara i vecka 15.. de sa att vi skulle göra allt då, men hoppas inte på RUL för det känns liiite tidigt. Men ett UL skulle ju inte sitta fel hehe :P 

Hoppas ni andra mår bra (så bra det går att vara när man är gravid) och njuter av det härliga vädret vi har. (jag kan dock inte vara i solen då jag mår illa och känner mig yr)

• Mom14
    Snowflakee skrev 2013-07-24 10:59:32 följande:
    Har också känt av foglossning men har trott att det var en inbindning att det är för tidigt. Blev sjukskriven i v.20 förra graviditeten. Hoppas det inte blir lika illa som förra gången :( 
    Jag vart sjukskrivern från v.25 förra gången, så hoppas lika mycket som du att jag ska få slippa. Jag känner mig mer "trött" efter en dag på hemtjänstens springande men inget ont än *peppar peppar*

3längtan skrev 2013-07-24 00:14:55 följande:
    Jag vet inte om det är så överallt men när jag väntade mitt förra barn fick jag en tidig inskrivning och det berodde på att det var semestertider. De flyttade tiderna lite tidigare/senare för många för att få till semestrar för personalen. Men det är klart att det kan finnas flera bidragande anledningar.
    Jag fick tidigt första och nu har jag inte fören v.15 :-O (enligt min uträkning)

• Mom14

Åh  vad roligt med alla vul, jag vill också men som jag sagt tidigare så är det ca 5 veckor kvar innan inskrivning överhuvudtaget. Jag som vill se min lilla kotte. :( 

Är det någon mer här inne som gått ner i vikt? jag pendlade mellan 61-62 innan jag vart gravid och nu väger jag 58.. visseligen så har jag väldigt svårt att äta, för mår illa, men kräks inte (peppar peppar)
    Men hur mycket är det "bra" att gå ner när man är gravid? jag har läst att vissa gör det, men hur mycket som helst kanske inte är bra?  

• Mom14
    juliaannaeva skrev 2013-07-31 10:08:11 följande:
    Nu är jag hemma från vul med två fina bilder på våran lilla knodd! Vecka 10 stämde bra o man såg ett fint hjärta slå känns underbart! P
    Vad roligt, grattis :D
  • Mom14

Hej flickor Skrattande

Dagarna springer bara förbi, tyckte nyss jag fick in i vecka 10 men redan gått 1 vecka och imorgon går jag in i v.11 alltså ska det fortsätta såhär så kommer denna graviditet gå med väldig fart Förvånad 

Idag har jag vart extremt sugen på ett glas rött och en ciggarett (röker bara när jag dricker) så vart jobbigt nu när det är öltält och vännerna ska ut så blir man sugen, men unna mig lite färgnign och klippning av håret istället :)

Annars mår jag bra, foglossningarna har kommit tillbaka om jag anstränger mig för mycket och illamåendet har släppt lite. dock svårt att äta då de inte kommit igång efter allt illamående. :(

kram på från TS
    SKA bli bättre på att ta tid till lite famlijelivsprat :)  

• Mom14
    Novalie2013 skrev 2013-08-07 22:53:03 följande:
    Ja veckorna går fort mom14 å kram tillbaka

Nån mer än jag som har svårt för att orkar/finna inspiration/ lust osv till att ställa sig å laga mat ... Jag är hungrig men har ingen ork ingen matlust å blir bara trött av att tänka på att jag måste laga nått att äta.. Speciellt jobbigt är det på dagarna så jag är själv oxå.. När man ska få i sig nån slags lunch ... Hmm ..
    Ingen matlust här heller, dock måste jag ju laga mat till dottern så äter lite då med, men är såå lat på alla fronter nu. är ett under att jag orkar jobba. Tröttheten är väl som stör mest gissar jag. 
    yeenie skrev 2013-08-07 23:24:29 följande:

Det lät inte helt fel heller. Att klippa och färga håret menar jag :) Ett glas rött låter himmelskt. Får köpa alkoholfritt. Någon som kan rekommendera något gott sådant?
    Ne det var underbart :D 
    3längtan skrev 2013-08-08 06:19:52 följande:
    De röda alkoholfria är tyvärr inget att ha. Smakar dålig saft. Wendel vita och Rosén är skaplig. Det har funnits blåbärsdryck som va jättebra. Och gillar man campari är San bitter ett bra alternativ. Oj! Låter som värsta alkisen..... men det är min 5: e graviditet. Har hunnit prova endel...
    Okej ska testa mig fram :) när jag vänta dottern drack jag något slags vin eller vad det var minns ej? med jordgubbssmak och den älskade jag. dock fick jag sammandragningar av den (då jag drack den i slutet) så kunde ej dricka den :(

• Mom14
    Novalie2013 skrev 2013-10-11 09:47:25 följande:
    Hej å välkommen ville du v med i F- gruppen? Då kan du skriva ditt namn i stuvadvitkåls gästbok å vad du har för profilbild så ska du se att hon ordnar de
    Hej jag är också jättegärna med i f-gruppen. :) fast jag är ur-ursel på att ens titta familjeliv.. :( Om det är okej? 
Svar på tråden BF Mars 2014