BF Mars 2014
Lycka till malin8803! Kommeratt tänka på dig kl ett, även om jag är ganska säker på att allt kommer att se bra ut :) ta djupa andetag och försök att låta bli att tänka negativa tankar. Styrkekramar!
Lycka till malin8803! Kommeratt tänka på dig kl ett, även om jag är ganska säker på att allt kommer att se bra ut :) ta djupa andetag och försök att låta bli att tänka negativa tankar. Styrkekramar!
Lills: jo det blir lite bättre när jag knaprar på nåt hela tiden, men i mitt jobb är det svårt (jobbar på myndighet med mycket klientkontakt). Dessutom har jag en gammal ätstörning som ligger och spökar som gör att jag lätt får ångest om jag hela tiden går och stoppar i mig saker..
Malin8803: Tråkigt att du blev illa bemött, men ack så skönt att hjärtat tickade på! Hoppas att du kan slappna av lite nu :)
Jag fick tid hos husläkaren kl 15 idag, ska diskutera illamåendet och eventuell sjukskrivning.. Vet inte vad jag hoppas på, en mirakelmedicin kanske?
Blev sjukskriven nästa vecka av läkaren, men om jag känner mig bra nog ska jag gå och jobba ändå sa hon. Känns skönt att ha sjukskrivningen att falla tillbaka på i alla fall. Ska öka min dos lergigan från två om dan till fyra om dan. Värdena såg bra ut i alla fall och mitt blodtryck var lågt och bra, 90/50, för en gravid lågtryckare som jag är ^^
Hihi, vilken tradition ni har Novalie2013 ;) jag vet inte vad man ska skriva på en gravidtröja som "avslöjar".. Om ni är lite konstnärliga kan ni kanske rita två bebisar? Äsch, jag vet inte, finns säkert roligare saker att göra :p
Mitt illamående verkar ha tonat ner redan! *pepparpeppar* eller så har jag lärt mig hantera det bättre. Var ju hemma från jobbet mån-tors, så jobbade jag ett 11-timmarspass igår (var ju tvungen att ta igen en del)! Berättade för nästan alla på enheten som var där igår att jag är gravid, kändes bättre än att dra ihop någon nödlögn om varför jag varit borta. Alla blev jätteglada för vår skull :) idag har jag varit på ikea och sedan monterat ihop möbler, så nu är jag ganska slut! Men det känns väldigt skönt att vara produktiv igen! Hoppas jag kan jobba nästa vecka, sista veckan innan semestern. (Ja, jag tar semester sist av alla i hela sverige :p)
Vad tråkigt att höra jesspaaa :( styrkekramar!
MA står för missed abortion, och innebär att fostret har dött men kroppen har inte stött bort det och har fortsatt "bete sig" som att den är gravid. Jag Har en bekant som råkade ut för det, vid RUL upptäcktes det att hennes foster hade dött i v.10 :(
Jag kommer inte att göra kub eftersom att det inte erbjuds till kvinnor under 35 i mitt landsting.. Funderar på att fråga min bm om jag kan få göra nupp-ul i alla fall, det kanske man får? Men jag vet inte, känns som att oavsett vilket resultat jag fick skulle jag inte sluta nojja över att något är fel..
Inskrivning på mvc imorse! Är så glad att jag bestämde mig för att byta mvc (var INTE nöjd med den jag gick hos när jag väntade dottern) för jag gillade min barnmorska direkt! Fick tid för provtagning nästa fredag och tid för RUL 18/10 :) längtar så!