• Pixlar

BF Mars 2014

Åh, jag ska nog unna mig en alkoholfri öl idag, är ju ändå lill-lördag ;) carlsberg är min favorit, vet ni någon annan som är god?

Brieost och kallskuret lockar något enormt också.. Rostbiff och potatissallad var jag sugen på hela förra graviditeten. När dottern var född överraskade sambon mig med det på BB! sjuksköterskorna bara skrattade ;)

• Pixlar

Vecka 12 idag och jag är nästan säker på att jag känner fladder!

• Pixlar

Jag kände dottern riktigt tidigt, i vecka 13 kände jag fladder och i vecka 16 kände jag den första sparken. Så jag tror inte det är omöjligt att det här är bebis som jag känner :)

• Pixlar

Jag kom precis hem från ett ul som jag fick komma på pga min oro för mf/ma, och på skärmen såg vi en till synes frisk och pigg liten krabat! Känner mig så lättad!

Som jag tidigare skrivit har jag ju gjort en egen uträkning av BF utifrån när jag hade min ägglossning (22 mars), men när läkaren mätte huvudet på bebisen idag stämde det precis överens med mitt BF enligt sista mens (16 mars), alltså v12+2. Så nu tänker jag att jag går på det ändå (åtminstone fram tills rul) :) poff! så är jag i v13 alltså ;)

• Pixlar

Jag håller med dig Novalie2013! Ena stunden kan jag tycka att veckorna går sååå långsamt, och nästa stund kan jag tänka att "men var jag inte bara i v7 typ igår?!" ;)

• Pixlar

Jag förstår att väntan är det värsta just nu. Försök tänka positiva tankar och låta bli att titta på klockan för mycket. Kanske ta en varm dusch? Är du ensam med dottern?

• Pixlar

Ok, skönt att du får avlastning :)

Jag vet inte mycket om blödningar i tidig grav, men jag vet att det kan komma utan att det betyder att det är något fel alls. Hoppas på goda besked för dig!

Svar på tråden BF Mars 2014