• yeenie

BF Mars 2014

Malin8803 skrev 2013-08-12 20:48:55 följande:
    Fick göra abort i vecka 21 ca för han va gravt hjärnskadad,han hade fått "vattenskalle". för mycket vätska i hjärnan som inte gick ut nånstans så hjärnan utvecklades inte.

så fick ta fostervattenprov o prover o så.

o inga kromosom fel eller nått. som tur e.

dom vet inte varför eller hur de hände utan vi hade bara otur sa dom.

ytterst liten chans att det ska hända igen.

så det e därför jag vill ha tätare ultraljud denna gång.

för de märktes inget på KUBen utan sen när man gjorde ultraljud i vecka 18.

Så födde ut honom nu i slutet på februari iår. :/.

Konstigt att de inte såg det på KUB? Vilken jobbig upplevelse för er
  • yeenie
    juliaannaeva skrev 2013-08-13 13:19:26 följande:
    Magen i vecka 12! Dags att berätta nu kanske
    Kan du inte prova att ladda upp igen, jag ser heller ingenting... 
  • yeenie

Här är det bara min mamma och närmsta kompisarna som vet. Ingen på jobbet har frågat än, vilket är väääldigt konstigt för jag tycker att det syns tydligt. Iofs är jag inte smal innan, men ändå :-P Ska bli kul att se när första personen frågar, är i v 10 nu. Ska ju på ultraljud om en vecka, om allt ser bra ut då ska jag berätta för lite fler människor som jag tycker bör veta :) Övriga får fråga. Det vore så skoj att jäklas lite om någon frågar "Nä, men, är du gravid?" "Nä, jag är bara fet, åt så mycket glass i sommar"

• yeenie
    EbbaH01 skrev 2013-08-16 10:14:28 följande:
    Får man joina här? Jag är beräknad till den 25e mars v.8+4 ungefär, har inte sån dunderkoll. Nybörjare på familjeliv men vi ska flytta till uppsala och vi känner inte många. Så vår tvååring ska alltså bli storebror, han menar bestämt på att han vill ha en kille-bebis och har tjatat i många månader. Hoppas att det blir som han önskar :)

Grattis och välkommen!
  • yeenie

Äntligen fredag förresten! Det är en gåta hur jag har orkat jobba i veckan med tanke på att tröttheten fortfarande håller mig i ett stadigt grepp. Är sugen på chips och annat onyttigt ;)

• yeenie

Himla: Ja, det är galet mycket saker under vardagarna. Inte undra på att man njuter när helgen kommer :)

Pixlar: Nej, har aldrig haft det men har hört att det är mycket vanligt.

Juliaannaeva: Hur gammal är er dotter? Mina hormoner är inte heller att leka med. Stackars min goa sambo ibland...

• yeenie

Åh fy fasen, svamp låter verkligen inte kul. Hoppas ni som har det blir av med skiten snabbt.

Mmmm, lördag och kaffe i sängen. Barnen kollar barnprogram. Tänk när man kommer att ha en liten skrutt här bredvid!

• yeenie

Novalie2013: Kul att träffa gamla vänner! Låter som en härlig dag.

Ja, tandborstningen är för jäklig här också. Svälja folsyran är också jobbigt. Har dock inte spytt ännu :-P

Stuvadvitkål: Kul!

• yeenie
    Pixlar skrev 2013-08-19 07:46:46 följande:
    Min navel har inte ploppat, men den syns tydligare under tröjan. Kanske har den blivit "större"? :p

Någon mer än jag som oroar sig för komplikationer och att det ska vara något fel på barnet mycket mer än sist? Vissa dagar känner jag mig övertygad om att det kommer att visa sig på rul att det är ett MA. När jag berättar för folk säger jag alltid "om allt går som det ska.." - det sa jag ALDRIG när jag väntade dottern. Som att jag tog det för givet att jag skulle föda en levande och frisk bebis då. Var jag bara naiv? Känner mig nästan för medveten om alla risker som finns nu..
    Samma här. Jag oroar mig jättemycket, egentligen utan anledning! Jag känner ungefär att "nu har jag haft turen att få två friska barn, det tredje kanske inte går lika bra". Usch, jobbiga tankar. Längtar så tills på fredag då jag ska göra ul. Om allt ser bra ut där kommer jag säkert ändå att säga "Om allt går som det ska..."
Svar på tråden BF Mars 2014