• Anonym (hus)

Hur torkar ni era kläder?

Skulle vilja kolla med er som bor i hus vad ni har för "torkhjälpmedel" till kläder?

Vi kommer gå från tvättstuga med 2 rejäla maskiner, torkskåp, torktumlare och torkrum med varmluftsblås till 1 normal maskin och ett torkrum utan någon typ av fläkt. På sommaren kan man ju ofta torka ute men på vintern?

"Vi" kommer vara 2 vuxna, en 2-3åring och en nyfödd. 2åringen är blöjfri sen ett tag tillbaka och trots att hon normalt sett är jätteduktig med få olyckor har hon lätt att få UVI. Oftast är det enda symptomet att det sker många olyckor på kort tid.

• Svar på tråden Hur torkar ni era kläder?
  • Cornellia

Vi hängtorkar all tvätt, har inga hjälpmedel alls till kläder. Det torkar över en natt och luktar aldrig surt eller konstigt. Till handdukar och sängkläder använder vi torktumlare.

• mammamebarn

Torkställning, all tvätt hängs.
    Handdukar som torkat åker in 10 minuter i tumlaren så blir de mjuka o goa igen.

Vi är 2 vuxna, 2 barn vav, vav har vi 4 barn.   

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (hus)
    Virriga Vera skrev 2013-07-01 22:18:10 följande:
    Vi har en avfuktare i tvättstugan och det funkar kanon. Tvätten torkar fortare och luktar inte "källare".
    Ungefär hur lång tid tar det för tvätten att torka?
  • lövet2

Vi har en bastu med tvättlinor. Där ryms ca 1½ maskin med tvätt, och den torkar på ett dygn. Dessutom har vi en torkställning för småtvätt som sockar, trosor och kalsonger. Även babykläder hängdes där då det var aktuellt.

• En blå giraff

Vi har en rejäl torkställning som står på golvet i tvättstugan. Man kan hänga 3-4 maskiner tvätt på den om man hänger smart. Vi har också två småbarn och det händer mycket olyckor. Tvättar väl en maskin per dag minst. Tvätten blir ju ofta torr till dagen efter och då tar jag ner den, det fungerar jättebra tycker jag. Enda gången jag saknar torktumlare är om barnen är magsjuka eller om vi ska tvätta dunkuddar. Dock så har jag extra overaller till barnen vintertid eftersom de inte hinner torka över natten om någon olycka skett och jag måste tvätta.

• sextiotalist

Hängtorkar allt utom underkläder och strumpor som vi kör i torktumlaren

• Doktor mugg

Torkställning, det torkar ju rätt fort

• Anonym (hus)

Ja, det är ju det där med kuddar, handdukar etc som blir så mycket bättre om de tumlas...

Sambon är inne på att köpa både torktumlare och torkskåp. Jag tycker det verkar vara överkurs i början. Saker som behöver bli torra snabbt kan man ju hänga på elementen vintertid.

Svar på tråden Hur torkar ni era kläder?