• Anonym (orange)

Mitt hår blev orange och ojämt efter en blekning

Ja, som rubriken lyder. Det var första gången jag blekte. Jag har naturligt svart hår. Håret längst upp blev orange och i själva hårlängderna längre ner så tog inte blekningen så bra. På vissa stället blev blekningen "fläckig" dessutom. Varför blev det så här? Hur löser jag det? 

P.s jag har mycket tort och slitet hår. 

• Svar på tråden Mitt hår blev orange och ojämt efter en blekning
  • Hemlig123

Du löser det genom två sätt..

1. Färga det i någon färg.. Det sliter minst..

2. Fortsätt och blek tills du blir nöjd..

Dock kan håret till slut gå av..

• Anonym (svårt)

Nu är det ju försent men du skulle ha gått till en frisör, svart hår är nästan omöjligt att bleka med bra resultat hemma om man inte verkligen vet hur man gör. 

Till att börja med så låter det som att du har haft för få förpackningar till ditt hår, därför har inte färgen räckt till för att täcka överallt.
    Du skriver att du har torrt och slitet hår och då ska du inte själv laborera med ytterligare en blekning i håret då du kommer riskera att det går av, som jag ser det har du två alternativ antingen så går du till en frisör som får hjälpa dig rätta ut din misslyckade färgning, eller så färgar du håret svart igen.  

• Anonym (orange)
    Hemlig123 skrev 2013-07-03 11:17:35 följande:
    Du löser det genom två sätt..

1. Färga det i någon färg.. Det sliter minst..

2. Fortsätt och blek tills du blir nöjd..
    Dock kan håret till slut gå av..
    Jag har en till likadan förpackning med blekning till hemma och en annan förpackning med mörkblond (toning).

Hur tycker ni att jag ska göra? Ska jag bleka en gång till och sedan lägga i den mörkblonda toningen? Hur blir det då?

Hur blir det nu när blekningen är ojämn? 
  • Anonym (orange)
    Anonym (svårt) skrev 2013-07-03 11:19:43 följande:
    Nu är det ju försent men du skulle ha gått till en frisör, svart hår är nästan omöjligt att bleka med bra resultat hemma om man inte verkligen vet hur man gör. 

Till att börja med så låter det som att du har haft för få förpackningar till ditt hår, därför har inte färgen räckt till för att täcka överallt.
    Du skriver att du har torrt och slitet hår och då ska du inte själv laborera med ytterligare en blekning i håret då du kommer riskera att det går av, som jag ser det har du två alternativ antingen så går du till en frisör som får hjälpa dig rätta ut din misslyckade färgning, eller så färgar du håret svart igen.  
    Nej, jag hade blekningen i hela håret. Men mitt hår är mer slitet längst upp.
  • Anonym (orange)

Tips om att jag ska gå till en frisör undanbedes. Det har jag inte råd med.

• Anonym (svårt)
    Anonym (orange) skrev 2013-07-03 11:26:25 följande:
    Jag har en till likadan förpackning med blekning till hemma och en annan förpackning med mörkblond (toning).

Hur tycker ni att jag ska göra? Ska jag bleka en gång till och sedan lägga i den mörkblonda toningen? Hur blir det då?

Hur blir det nu när blekningen är ojämn? 
    Du ska inte fortsätta bleka själv hemma! Vill du fortsätta bleka får du gå till en frisör för det kommer inte bli bra annars, speciellt inte om det är ojämnt efter första blekningen, dessutom riskerar du att håret går av och det kan du inte göra något åt efteråt... om ditt hår redan är skadat som du beskriver det så är det ju ännu större risk att det går av. 

Tro mig jag gjorde själv misstaget som yngre, det var inte alls kul att få 2 cm stubb på skallen och det tog ju evigheter innan det blev någon längd på det igen.  
  • Anonym (svårt)
    Anonym (orange) skrev 2013-07-03 11:28:28 följande:
    Tips om att jag ska gå till en frisör undanbedes. Det har jag inte råd med.
    då får du färga det svart igen helt enkelt, eller mörkbrunt
  • Anonym (riskabelt)
    Anonym (svårt) skrev 2013-07-03 11:19:43 följande:

Håller med ! Om du inte vill riskera totalt hår haveri, gå till en frisör!
  • Anonym (grön)
    Anonym (svårt) skrev 2013-07-03 11:29:23 följande:
    då får du färga det svart igen helt enkelt, eller mörkbrunt
    det kan bli brunt med gröna skiftningar då... iallafall om man tar brun
Svar på tråden Mitt hår blev orange och ojämt efter en blekning