Inlägg från: Wilner |Visa alla inlägg
  • Wilner

Jämställdhet vs amning

Feminismen bryr sig inte om att barn blir sjuka, så länge kvinnor arbetar.

Vidrig ideologi som måste motarbetas. 

• Wilner
    malzac skrev 2013-07-04 11:49:51 följande:
    Det är ju glädjande att det finns de som det gått bra för, och som amningen funkat för. Att förlänga är ju också ett alternativ. Det som oroar mig dock är att det blir mer och mer 'normalt' att sluta amma innan 9 månaders ålder, kanske delvis pga jämställdhetsbonusen?

Aja, det var bara en tanke som slog mig utan egentlig grund i statistiken. Jag hoppas att de flesta får det att fungera som ni har gjort. 
    Det är inte så lite märkligt att föräldrar får stöd från staten för att skada sina barn.
  • Wilner
    Rani skrev 2013-07-05 13:03:57 följande:

Men alltså...vill man vara hemma och amma så kan man ju vara det. Då är det ju bara att skita i kämställdhetsbonusen. Man får ju fortfarande föräldrapenning på lika villkor som alla andra. Jänställdhetsbonusen är till för att uppmuntra de föräldrar som vill vara med och bidra till att jämställdheten ökar på arbetmarknaden, det är morot och inte piska. Vill man inte så slipper man ju. Hur kan det vara fel?
    Ja du. Det är givetvis orättvist eftersom de andra får mindre del av kakan. Dessutom vet man att det är hälsosamt att fortsätta vara hemma så bonus för att göra utsikterna sämre för sitt barn är mycket märkligt.
  • Wilner
    Rani skrev 2013-07-05 14:04:46 följande:

Barnet är ju inte hemma mindre för att föräldrarna har ett mer jämställt uttag av fp. I långa loppet kommer bonusen leda till ett mer rättvist samhälle. Ibland måste man tänka längre än till den enskilda individen.
    Orättvisor ska göra samhället mer rättvist.

Jovars, det låter ju logiskt. 
  • Wilner
    Helene70 skrev 2013-07-06 16:16:54 följande:

Jag är urmoderat så det var festligt att höra att man blir kallad för anhängare av vänsterteorierGlad.
    De nya moderaterna är vänster.
  • Wilner
    Helene70 skrev 2013-07-06 16:16:54 följande:
    Om du använder ekonomiargumentet som anledning för att inte kunna dela på barnomsorgen och den ekonomiska försörjningen i familjen så är ni redan fast i den klassiska fällan.      
    Det är en liten fälla i jämförelse med att ta hand om fulltidsjobb och familj samtidigt.

En god relation med barnen går inte att köpa för pengar. Men jag antar att du inte bryr dig om känslomässiga värden i livet.

Svar på tråden Jämställdhet vs amning