c89 skrev 2013-07-13 00:25:07 följande:
Klart dom får, men jag tycker att vissa sätt är sämre och gör inte likadant och är uppriktigt intresserad av hur man tänker, för vore trevligt att i alla fall förstå.
Men du har erfarenheten och kan jämföra och fatta beslut utifrån det. En kvinna utan barn har inga verkliga referenser och då kan jag inte låta bli att undra varför så många kvinnor drar sig för något som varit standard, naturligt, meningen i alla tider och oftast går bra. Vad har då hänt i samhället när kvinnor väljer bort något som vi är ensamma med att kunna och som faktiskt ses som otroligt häftigt av de flesta som gjort det. Vad har hänt i samhället när amning av så många ses som äckligt och onaturligt medan urringat, exploaterat och naket i övrigt verkar vara helt ok? När vem som helst och nästan vad som helst verkar gå bra att ha mellan benen, men ett barn får inte födas? Något som också är beviaat att sekretet i slidan ändras innan förlossningen för att barnen ska kunna täckas med sekret som skyddar mot allergier m.m. Visst går det i enstaka fall illa. Men jag har bara hört en i verkliga livet som haft problem 9mån efter. Övriga jag pratat med känner sig "som förut", det trots att de blivit sydda, jag ställer mig till den skaran. Som sagt, man hör lätt bara alla skräckhistorier...
Hade du pratat med mig irl så hade jag knappat heller sagt att jag sprack hela vägen och att jag idag nästan sju år senare fortfarande kissar på mig dagligen och att jag är anal-inkontinent och har ett framfall. Dock under nätets anonymitet så kan jag berätta det. De flesta irl tror att jag snittade pga min grava foglossning. I själva verket använde jag den som ursäkt för att få snittet som jag ville ha. Sjukvården ville att jag skulle föda vaginalt.
Det finns massor med saker som jag aldrig har testat men som jag kan säga att jag inte kommer att gilla, de flesta fungerar så. Men du kanske är en sån som måste testa allt minst en gång för att kunna avgöra om du gilla det eller inte.
Alla tycker inte vaginalförlossningar är häftiga. Jag gör inte det. För mig är vaginakförlossningar bara ett sätt att få ut bebisen. Fungerar lika bra (i mitt fall bättre) med snitt. För mig ligger inte det viktiga i att trycka ut en bebis utan att faktiskt få bebisen. Förövrigt är skyddet mot allergier inte fastlagt utan det fanns evetuellt en ökad risk för allergier vid snitt. Och jag vet inte hur det är med dig men jag väljer hellre ett barn med ökad risk för allergier än ökad risk för syrebrist med hjärnskador.