• LillGris

Min sambo anser att homosexualitet är fel

Anonym (hallon) skrev 2013-07-05 04:36:58 följande:
    Likväl som man tycker att homosexualitet är rätt så måste man väl även få tycka att det inte är rätt? Däremot så har man ju aldrig rätt att nedvärdera en annan människa för det. Jag har en vän och en morbror som lever i homosexuella relationer, jag älskar dem båda, umgås med båda, men håller inte med om deras livsstil. Är det fel? Nej. Alla har rätt till sina åsikter och ställningstaganden i livet, men ingen har rätt att trakassera en annan människa för det. 

Så jag tycker faktiskt inte att det är konstigt att han kan ha vänner som är homosexuella även om han inte tycker det är rätt. Man kan faktiskt tycka om en människa även om man inte håller med i deras livsval.  

Fast vadå rätt och inte rätt? Det är som att säga "jag tycker inte det är RÄTT att vara rödhårig/lång/fräknig". Det är ju inte en fråga om rätt och fel. Har du valt att vara heterosexuell?
    Anonym (ernie&bert) skrev 2013-07-05 04:26:46 följande:
    kanske din kille försöker undantrycka sin egen nyfikenhet på andra män...? spånar bara. för min egen del vet jag att jag är 100% heterosexuell, har en fästman och är inte ett dugg intresserad av andra kvinnor. jobbar som barnmorska så har sett både en och annan kvinna...

jag håller med din sambo, jag tycker också att homosexualitet är fel. det är emot naturen liksom. vill inte gå så långt så jag säger att det är en sjukdom men det är inte naturligt. normen är en hona och en hane, jag är för kärnfamljen. sen kan jag acceptera att folk väljer att leva med en person av samma kön, alla är fria att välja vad de vill men jag ser det inte som naturligt. och ja, jag tror jag ser lite ner på homosexuella... de är konstiga. 

Honosexualitet är i allra högsta grad naturligt. Det finns homosexuella individer i de flesta djurarter. Det vanligaste är heterosexualitet, ja, men det betyder inte att andra läggningar är onaturliga. Det är som att säga att det är onaturligt att vara blåögd för att majoriteten av alla människor i världen är brunögda.
Svar på tråden Min sambo anser att homosexualitet är fel