• Turniing

    Hjälp snälla!

    Jag ska försöka fatta mig kort fast det är svårt. 
     Den 5/6 fick jag reda på att jag hade fått missfall. Var då i v 14 men fostret hade dött i v 8. Läkarna övervägde och kom fram till : I med att jag inte hade ont så kunde jag gå en vecka till utan att göra någon för att se om det kom ut naturligt. 
    En vecka senare åkte jag in och inget hade hänt. Dom gav mig då tabletter och fick ge dubbel dos då  inget hade hänt på 6 h. Sen körde jag hem och jag trodde att det kom ut här hemma. 
    En vecka senare så åkte jag in och då hade det fortfarande inte kommit ut. (jag är väldigt rädd för tabletter och allt som har med sjukhus att gör då jag tvingades till abort som 17. Det gjorde väldigt ont och tog tid då min kropp inte ville "släppa den". )
    Läkaren bestämde att jag skulle få med mig tabletter hem (starkaste) och sköta det hemma. Jag fick även morfin då dom sa att detta gör väldigt väldigt ont. Jag sa då att jag inte ville och gjorde helst kirurgiskt. Då skrämde dom mig med att man får rör i halsen osv, en massa saker och det är bäst att göra som dom säger. Dom bokade även en tid till onsdag nästa vecka till kirurgiskt om detta inte kommer ut när jag tar dessa tabletter. 

    Nu sitter jag här med mina tabletter. Jag tog missfallet bra men nu börjar jag bryta ihop. Har en liten flicka på 1 år som jag måste hålla mig glad för men det blir bara sämre och sämre. Jag känner mig som en test person! Jag vill inte ta dessa tabletter, jag vill bara få ut det, garanterat! det har nu gått  5 veckor sen jag fick reda på att jag fått missfall. Jag trodde detta skulle gå fortare! Hur ska jag nu göra? Jag vill ringa in och säga att jag inte tänker ta dessa tabletter och i stället BARA göra kirurgisk på onsdag. Jag vill inte ligga och ha skit ont i helgen och sen har det kanske ändå inte kommit ut?!. 
    Hur var era missfall, är det så här det går till ? Jag vill verkligen  ha svar! 
    Ni får ursäkta mitt skrivande är hoppande.  

  • Svar på tråden Hjälp snälla!
  • Mabaja

    Jag hade ett ma i v 12 2009... Fick tabletter med mig hem, blödde på natten och sen lugnade det ner sig. Några dagar senare började jag störtblöda... Vi åkte in och de konstaterade att slemhinnan hade börjat släppa men inget kommit ut. Vi fick komma tillbaka dagen efter för ny bedömning. Där rekommenderade de tabletter men jag vägrade! Jag sa att jag inte åkte därifrån förrän jag fått en skrapning. Tre tim senare åkte jag hem efter skrapning.

    Ge dig inte! Kräv en skrapning!

  • emelielj

    Efter mitt ma fick jag tabletter för att allt skulle komma ut hemma. Ville inte bli skrapad eftersom jag blivit det när jag var yngre och hade obehag. Allt kom inte ut och jag fick tid för skrapning men det hela tog flera veckor för mig med. Värdelöst!
    Slangar vet har inte vad dom menar med?

    Strunta i tabletterna. Man har ändå rätt till ett val? Lycka till!

  • Meria

    Har gjort en skrapning efter ett ma där fostret dog v.12-13. Inte fasen fick jag några slangar i halsen då? Jag fick en nål i armen, sövdes och det hela var över på en halvtimme... 

    Men först hade jag lagts in, fick tabletter och skulle genomföra det hela där på sjukhuset. Hinnsäcken kom ut efter 3-4 timmar, men sen började jag blöda en massa och moderkakan ville inte släppa, så efter att ha varit där en 14 timmar fick jag skrapningen. Blodtrycket var nere i tårna i princip, jag orkade inte med mer och var helt svimfärdig. 

    Ledsen att du måste gå igenom detta! Skulle jag få ett ma igen skulle jag göra om det på sjukan, inte hemma med en hög tabletter. Hoppas allt går bra!  


    (¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Turniing

    Hejsan! tack för era svar, jag åkte in och hade då inte tagit tabletterna. Hade inte heller haft någon blödning, då var tydligen allt ute? Dom sa att de hade fullt upp nere på operationssalarna och att jag absolut inte behövde skrapa. Det var bara 5 mm kvar, vilket 5 dagar innan var det mycket kvar.. Nu har jag börjat blöda igen och har även haft lite ont.. Alltså driver dom med mig? :( 

Svar på tråden Hjälp snälla!