Ansökan om lärarlegitimation
Hur länge har ni som ansökt om lärarlegitimationen fått vänta innan ni fått den?
Hur länge har ni som ansökt om lärarlegitimationen fått vänta innan ni fått den?
Ja det verkar som det tar tid för många. En arbetskamrat väntade i ca 6 månader och en fd kurskamrat fick sin efter ca 3-4 månader. Jag skickade in min i februari, men uppfattade inte först att jag var tvungen att betala 1500:- för att de skulle göra en handläggning så jag gjirde om ansökningen för en månad sedan. Enligt Skolverket så ska alla ansökningar vara klara senast 1 dec 2013 om man ansökt senast i september i år. Får hoppas på det. Jag har ansökt om förskollärarlegitimationen, den legitimation som de anser går fortast att fatta beslut om.
Ja jag läste på deras hemsida att de hade tagit in extra hjälp för att få alla ansökningar som kommit in före september hanterade före 1 december i år, bara att hoppas på att de hinner. Men cheferna på arbetsplatserna vet väl förhoppningsvis hur läget är.
De kanske tar de ansökningarna som ligger överst i högen hela tiden, det är väl därför så många får vänta så länge, vilket känns fel. Jag är utbildad förskollärare och grundskollärare upp till åk 6.
Oj det är väldigt varierande :/
6 månader upp till 2,5 år låter mycket, alldeles för mycket :-/