Ansökan om lärarlegitimation
Hur länge har ni som ansökt om lärarlegitimationen fått vänta innan ni fått den?
Hur länge har ni som ansökt om lärarlegitimationen fått vänta innan ni fått den?
De kanske tar de ansökningarna som ligger överst i högen hela tiden, det är väl därför så många får vänta så länge, vilket känns fel. Jag är utbildad förskollärare och grundskollärare upp till åk 6.
Jag ansökte i mars förra året och väntar fortfarande..
Min legitimation fick jag efter 1½ år.
Jag kontaktade Skolverket och fick ändå vänta ett halvår till
1.5 år
Jag ansökte före jul (2012). Jag fick mitt leg i mars (2013).
Sökte i september 12, grundskollärarexamen i 5 ämnen. Fick på två veckor ett ärendenummer hemskickat. Har inte hört något sedan dess. Tillhör dem som inte ska betala något för min examen.
Har haft kursare (som läst exakt samma utbildning som jag fast med ett annat ämne) som fick sin legitimation på 2 månader. Men många besked är felaktiga, vet kollegor som fått fel behörighet och större behörighet än vad de ska ha.
Oj det är väldigt varierande :/
Sökte hösten 2011 och fick den för två veckor sen! Så tog minst 1,5 ÅR!
Jag säger som någon annan, vad det är olika! För mig tog det inte ens tre månader. Jag kanske hade tur! :)
Ni som jag väntat länge, har ni "försvårande" omständigheter som tillgodoräknande, studier på flera universitet, flera högskoleexamina eller liknande?
2,5 år tog det. Är utbildad gymnasielärare vid U-a universitet och har inga konstigheter i vare sig utbildning eller intyg från ag.
6 månader upp till 2,5 år låter mycket, alldeles för mycket :-/
6 månader upp till 2,5 år låter mycket, alldeles för mycket :-/
Jag ansökte om min i augusti 2011 och fick min i juni 2013, så det tar en himla tid innan man får den
Jag tycker att det verkar som rena lotteriet om det går snabbt eller långsamt...så himla dåligt! Klart att ärendena borde slutföras i den ordning de kommer in.
Det är ju som om vi skulle rätta halva klassens prov en vecka för att sedan 2 år senare rätta den andra halvan.
Lämnade in ansökan i januari i år och fick den nu i juni.