Juridisk rådgivning vid skilsmässa
Hej,
Jag är i stort behov av juridisk rådgivning, men har knappt någon inkomst så jaghar svårt att betala arvodet. Ngn som vet hur det går till med rättshjälp? Var söker man det?
Ligger väldigt risigt till ekonomiskt eftersom vi har äktenskapsförord och nu vill min man skiljas. Galet med äktenskapsförord på 2000-talet, jag vet särskilt som det är jag som har valt att vara hemma/jobba deltid/plugga under barnens första år. Snacka om dumkepsen på! Men det är lite sent nu - jag har försökt att prata om att upphäva äktenskapsförordet tidigare men det har alltid pratas bort (dum igen, jag vet!). Jag vet att jag inte har några som helt juridiska rättigheter till huset o övrigt, men skulle ändå vilja prata med en jurist om vilka möjligheter det finns att åtminstone skriva ett nytt avtal, som ersätter det andra innan skilsmässan går igenom (förutsatt att mannen går med på det såklart...). Någon med liknande erfarenheter?
Usch det är så sorgligt med skilsmässor... Från att ha varit överens om det mesta under över 20 år så upptäcker man att det är så mycket man inte vet. Hur kan man bara förändras så från den ena dagen till den andra (lite väl drastiskt beskrivet bara, men under en kortare period iaf)?