Hur skall jag få dottern att ta flaskan?
Jag helammar min dotter men behöver verkligen få henne att ta flaskan eller alternativt äta gröt eller liknande så jag har möjlighet att lämna hemmet i mer än 1,5 timmar per gång. Hon är 4½ månad och hon fullkomligt VÄGRAR flaska oavsätt om det är ersättning eller bröstmjölk. Hon blir förbannad och vägrar. Vi har testat Mam, Tommee Tippee, Avent, Esska, Medelas flaska Calma, Pipmuggar av varierande modeller etc. Jag har testat att ge på sked, men det rinner bara ut igen. Har testat att koppmata henne, men samma sak där...allt rinner ut och man märker verkligen att hon inte ens försöker svälja det. Vi har försökt ge henne gröt nu i 2 veckors tid, men hon trycker bara ut det igen med tungan och hulkar. Fick rådet av BVC att hälla i lite vaniljpulver i gröten eller fruktpuree, men det funkar inte heller. Har nu på fullaste allvar gått igenom HELA Sempers och Nestles samt vissa saker från Ellas Kitchen och hon ratar ALLT! Kommer hon någonsin att äta annat än tutten? Jag behöver verkligen komma loss från hemmet och träna etc då jag behöver få mer energi. Några tips?