Inlägg från: faithfully |Visa alla inlägg
  • faithfully

Hur skall jag få dottern att ta flaskan?

Det är inte alls alla som är intresserade så tidigt. Vår dotter började med smakportioner vid närmare 6 månader. Hade dock problem att ge flaska till henne, men vi hade lite banangröt (4 mån) i ersättningen så den skulle smaka bättre. Låg mitt emot henne som vid liggamning i ett mörkt rum, nära och gav flaska (mam) vi hade försökt på många sätt, men det var just så här det gick till när hon började dricka ordentligt.

• faithfully
    Jackie85 skrev 2013-07-07 20:19:04 följande:
    Hon har börjat avvika från sin kurva och gå ej upp i vikt som hon skall längre. Jag är i behov av att kunna börja ta medicin som jag ej får ta vid amning etc så det är ganska akut då hon verkligen behöver kunna ta flaskan snart. 

Skall testa det där med ett mörkt rum och att försöka få henne att ta flaskan då. Använde ni stl 1 eller två på dinappen? 
    Vår dotter var äldre men vi hade 2 kanske till att börja med... bara lite banangröt i, inte så det blir tjockt som välling (om du vill prova det)!
  • faithfully
    Queeroverhere skrev 2013-07-08 18:41:56 följande:
    Det är ju inte alltid så gott i de nedre åldrarna, och jag förstår verkligen inte varför du vill att en så liten person skall ta flaskan, men jag är inte här för att döma.

Testa att blanda ut det med lite läsk. Fanta eller övrigt apelsintjafs brukar dölja smaken rätt bra.

Lycka till.
    Men läs. Hon kan inte amma längre pga medicinering. Elaka människa.
Svar på tråden Hur skall jag få dottern att ta flaskan?