Inlägg från: Jackie85 |Visa alla inlägg
  • Jackie85

Hur skall jag få dottern att ta flaskan?

Jag helammar min dotter men behöver verkligen få henne att ta flaskan eller alternativt äta gröt eller liknande så jag har möjlighet att lämna hemmet i mer än 1,5 timmar per gång. Hon är 4½ månad och hon fullkomligt VÄGRAR flaska oavsätt om det är ersättning eller bröstmjölk. Hon blir förbannad och vägrar. Vi har testat Mam, Tommee Tippee, Avent, Esska, Medelas flaska Calma, Pipmuggar av varierande modeller etc. Jag har testat att ge på sked, men det rinner bara ut igen. Har testat att koppmata henne, men samma sak där...allt rinner ut och man märker verkligen att hon inte ens försöker svälja det. Vi har försökt ge henne gröt nu i 2 veckors tid, men hon trycker bara ut det igen med tungan och hulkar. Fick rådet av BVC att hälla i lite vaniljpulver i gröten eller fruktpuree, men det funkar inte heller. Har nu på fullaste allvar gått igenom HELA Sempers och Nestles samt vissa saker från Ellas Kitchen och hon ratar ALLT! Kommer hon någonsin att äta annat än tutten? Jag behöver verkligen komma loss från hemmet och träna etc då jag behöver få mer energi. Några tips?

• Svar på tråden Hur skall jag få dottern att ta flaskan?
  • Jackie85

Hon har börjat avvika från sin kurva och gå ej upp i vikt som hon skall längre. Jag är i behov av att kunna börja ta medicin som jag ej får ta vid amning etc så det är ganska akut då hon verkligen behöver kunna ta flaskan snart. 

Skall testa det där med ett mörkt rum och att försöka få henne att ta flaskan då. Använde ni stl 1 eller två på dinappen? 

• Jackie85
    Queeroverhere skrev 2013-07-08 18:41:56 följande:
    Det är ju inte alltid så gott i de nedre åldrarna, och jag förstår verkligen inte varför du vill att en så liten person skall ta flaskan, men jag är inte här för att döma.

Testa att blanda ut det med lite läsk. Fanta eller övrigt apelsintjafs brukar dölja smaken rätt bra.

Lycka till.
    Vadå är du på riktigt? Tycker du på allvar att jag skall knapra medicin som man inte får ta när man ammar och fortsätta amma!!!! Inte så, men jag bryr mig om mina barn och skulle aldrig få för mig att riskera deras hälsa...men visst jag är inte här för att döma någon *harkel*.
  • Jackie85

Hon har äntligen börjat ta flaskan och börjat äta annat. Tack för alla råden :) 

Svar på tråden Hur skall jag få dottern att ta flaskan?