Sova i egen säng
Har lite funderingar kring det här med när man ska börja lägga sitt barn i egen säng..... känner att jag behöver ventilera och höra vad ni säger.
Har en dotter på snart 7 mån som i princip hela tiden legat i min/vår säng. Enstaka gånger i sin egen med i början pga amningen och även mycket för närheten så att hon blir trygg. Barnmorskan rekommenderade också det. Min sambo tycker väl inte jättemycket om det men säger inget.
Hon lägger sig när jag lägger mig vid 22 tiden ca. Dessförinnan har hon sovit nere hos mig på soffan (har en egen plats med täcke osv som hon även ligger o leker på dagtid). Hon blir överlycklig när hon hamnar i sängen. Hon sprattlar, "pratar", tjuter och gud vet allt. Härligt! Och sen har hon alltid haft lätt att somna. Även när vi är iväg på ställen, bara hon sitter i min famn så pang somnar hon. I dagsläget lägger jag bara henne på sin plats och sen vänder hon sig o somnar. Tar typ mindre än 1 min. Ibland ligger hon, har hon börjat med senaste tiden, att hon vill ligga o hålla på mig så att hon känner att jag är där känns det som... hehe.
Alla man träffar och inkl hennes pappa säger att hon är så Mammig. Ja, jo det är hon. Men beror det på att hon sover hos mig??
När man ska börja lägga henne i sin egen säng, hur har ni gjort? eller ni har låtit barnet somna i din säng o sedan lyft över?
Ska säga att nu ikväll ville jag prova för hon är så himla pipig o gnällig och ska bara vara hos mig. Sen kan det vara tänder också på G som gör det. För hon har varit lite gnällig denna veckan. Men det blir jobbigt för mig. I alla fall så direkt jag la henne gallskrek hon... hm.... Brukar hon inte göra för ibland ligger hon där o leker med sin mobil o gosedjuren. Känner kanske på sig något? Hon låg där lääänge. Men jag visste att hon inte kommer somna där..... så till slut tog jag upp henne i min säng o på 1 min somnade hon.
Vad göra?
Tips och erfarenheter emottages tacksamt