Inlägg från: Johanna Fotograf |Visa alla inlägg
  • Johanna Fotograf

Lektion 6: Sömnen

Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 6: Sömnen. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill. Gör dem 500 px breda om du har möjlighet för att de inte ska beskäras i tråden men det är inget måste, jag ser hela bilden när jag bedömer.

I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser i barnfotografering. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt. 

Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.

Här hittar du medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477

Här hittar du veckans lektion: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2220267

Varmt lycka till!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-08 11:14
    OBS! Finalisten utses först i början av vecka 30. Ni har alltså hela två veckor på er att ladda upp härliga sömnbilder. Lycka till!
  • Svar på tråden Lektion 6: Sömnen
  • Johanna Fotograf

Hej igen! Tack för alla mysiga bilder på sovande barn. Jag har haft lite semester så den här gången hade ni två veckor på er att ladda upp bilder men nu är jag tillbaka och har utsett en finalist.

Grattis puma1982! Den här bilden har allt. Känsla, komposition, vackert ljus. Och barnet ser så fridfullt ut, mycket vackert. 

Fler favoriter:

Även denna bild är tagen av veckans finalist puma1982. Jag älskar tummen och tycker om att den är tagen på mycket nära håll. Den ser ut att vara tagen med blixt men skulle förmodligen vara ännu bättre i naturligt ljus. Testa att höja ISO-talet kanske? 

En färgglad ögonblicksbild tagen av werafrost. Vi kan nästan gissa oss till hur mycket den här tjejen har lekt under dagen, eller hur? Och sedan somnat på en sekund i bilen. 

MrsCharlotte har varit flitig och laddat upp många bilder - kul att se! Jag gillar den här bäst, eftersom den berättar en liten historia om barnet som läst bok efter bok och sedan somnat med de kära napparna. 

Ett otroligt fint ögonblick fångat av melinda88. Mycket kärleksfullt och det är lite kul att det tar en stund att upptäcka barnet under snuttefilten!

Svar på tråden Lektion 6: Sömnen