• Johanna Fotograf

Lektion 6: Sömnen

Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 6: Sömnen. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill. Gör dem 500 px breda om du har möjlighet för att de inte ska beskäras i tråden men det är inget måste, jag ser hela bilden när jag bedömer.

I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser i barnfotografering. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt. 

Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.

Här hittar du medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477

Här hittar du veckans lektion: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2220267

Varmt lycka till!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-08 11:14
    OBS! Finalisten utses först i början av vecka 30. Ni har alltså hela två veckor på er att ladda upp härliga sömnbilder. Lycka till!
  • Svar på tråden Lektion 6: Sömnen
  • MrsCharlotte

Matilda envisades med att somna i sin gamla vagn som nu är på tok för liten för henne :)

• MrsCharlotte

Lilla Ida kan tydligen somna var som helst och hur som helst. Detta var i vintras när vi var på promenad med sparken :)

• MrsCharlotte

Som sagt... Ida sover var som helst och hur som helst. Här är hon inburen från bilen och sover gott på pappas axel.

• melinda88

Vad roligt att skrolla igenom och det är en massa bilder på sovande barn :)

Här kommer några bilder på min sovande skrutt. Denna bild togs när Ingo var två dagar gammal och vi var på väg hem från återbesöket i en för stor overall.

Stolt nybliven momma njuter av en liten sovande Ingo.

Min bror och hans flickvän somnade i sängen tillsammans med Ingo. Han syns knappt för han har en snusnäsduk över ansiktet men man kan se en hand sticka fram nere i vänstra delen av bilden :)

Stolt morbror tillsammans med Ingo.

• Benjimom

Min lilla pojk råkade slänga sig på tangentbordet så dom första bilderna blev visst skickade för sig utan någon beskrivning ^^ 
    Men på bild 1. Har han tröttat ut sig framför datorn, tyckte det va en så härlig pose
    Bild 2. Däckad i soffan i en speciell ställning
    Bild 3. Han va trött på midsommarafton så han och min sambo skulle visst sova i gräset
    Bild 4. Bilden kom av någon anledning upp och ner, men här har han somnat framför TVn med ansiktet i händerna.
    Bild 5. Däckade påväg upp i soffan
    Och sista bilden satt han upp och plötsligt ramlade han bakåt sovandes. 
  • Benjimom

Kan tillägga att kvalitén inte är den bästa på bilderna då jag inte äger någon kamera utan endast har den i mobilen. Så vissa av bilderna är lite suddiga.

Svar på tråden Lektion 6: Sömnen