• Anonym (putte)

Behöver hjälp ang merkostnader vid adhd..

Anonym (ADHD) skrev 2013-07-08 22:47:10 följande:
    ska jag alltså skriva allt som han plockar isär o tar sönder?? För han tar sönder massor av saker, tio olika projekt är på gång, Han plockar isär allt o det slutar med att det sen får kastas..
    Alla kläder han förstör med olja o skit efter att han meckar halva byn's mopeder, Ingen kommer tro mig ifall jag skriver ner allt han hinner göra under sina vakna timmar.. :(
    Vet liksom inte vad som är rimligt för en tonåring med adhd.. Tar jag upp allt så kommer FK tro att jag är totalt galen :(

Nej, de kommer inte att tro du är galen. Du ska ta med precis allt som ger er extra utgifter p g a grabbens adhd.

Sen kanske inte precis allt blir godkänt, för man räknar kanske några grejer som normalt för en kille i den åldern, t ex oljefläckiga kläder. Slår han sönder grejer vid känsloutbrott?  Kanske skadar inredningen? Förstör grejer för andra som ni måste ersätta? Får du extra mycket tvätt? (el- vatten- och tvättmedelskostnad) Ni kan också ha merkostnader om ni måste skjutsa och följa med honom på aktiviteter dit en vanlig tonårsgrabb skulle klarat sig själv. (bara förslag)? Har han några andra särdrag som ger extrakostnader, t ex matfobier, tuggar sönder jackärmar, alltså precis allt som kan förknippas med hans adhd. Dra dig inte för att ta med sånt som du tycker känns pinsamt. De har varit med förr och vet vad det handlar om.
    Lycka till!  
Svar på tråden Behöver hjälp ang merkostnader vid adhd..