Anonym (ADHD) skrev 2013-07-09 13:33:42 följande:
wow, Tack för infon.. -Han har 54mg concerta per dag och behöver 2st circadin till natten.
Ingen info om omega har jag fått, ska ringa upp bup imorron o kolla vad de säger..
Bonie: Han är mer än hyper hyper hyper, både högt o lågt o överallt samtidigt.
Inte alls säkert att du kommer få något svar av de från BUP ang. Omega, Det är ett kosttillskott och naturprodukt som de inte får rekommendera för det finns i vår kost och det är meningen att man ska klara av att få i sig det på det sättet. . (De kan bli åtalade enligt kvacksalerilagen om de rekommenderar Omega.)
Fet fisk så som lax, makrill, sill och tex rapsolja är kost som är rik på Omega. Men ska man äta Omegarik kost så det motsvarar tex 6 Eye Q kapslar om dagen så får man äta 8-10 portioner fisk i veckan, varje vecka. Det går nog säkert, om man gillar fisk men det kan bli både enformigt och faktiskt lite svårt att äta allt det andra nyttiga man också ska få i sig.
Men om du frågar på rätt sätt på BUP, så vet de säkert hur du ska ge Omega. Annars kan du läsa i min Omegatråd här på FL, klicka på länken i min sidfot. Eller så svarar jag på frågor här i denna tråd, jag kommer kolla upp tråden efter frågor om det är någon som vill veta mer så hoppas jag att jag kan svaret

Eller inboxa.
Angående hans hyperaktivitet så tror jag att ni ska testa MorEPA mini, minst 2 kapslar om dagen. Om ni inte väljer genom kosten då. Det är viktigt att han får i sig minst 2 mg Omega/dag (det är tex några sillbitar på äggmackan eller en makrillmacka.) Man brukar också sova bättre med Omega, kan ju vara bra att veta

.