• Milias

Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet

Hej! Jag är en 21-årig kvinna. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj 2012 med vårt första barn och INGENTING har hänt, inget spår av liv där nere. Nu har mensen kommit igen idag och det känns så frustrerande och jag försöker att inte bli ledsen över detta. Jag skulle så gärna vilja dela denna situation med andra kvinnor i samma situation, helst unga kvinnor som försöker bli gravida med första barnet, känns som att jag har mest gemensamt med dem. Så, om jag får vara lite fräck: helst inga kvinnor över 30, inga kvinnor som har barn sedan tidigare och ja, ni  fattar:) Men ni andra, hur känns det för er? Hur snurrar era tankar?

• Svar på tråden Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet
  • LängtansBlåaBlomma
    köksan skrev 2013-08-23 11:41:10 följande:
    Ja det är lite svårt när det inte är nått fel. Då blir man så förbannad varje gång för det borde ju gå.
    Vad får man för behandling på PCOS? Inte så insatt i det :/
    Min behandling går ut på att hjälpa kroppen fixa ägglossning för det kan den inte på egen hand.
  • HannaEÅ

Jag följer gärna med på era resor. Jag själv är 21 år, min man 23. .. Vi har försökt sedan sommaren 2011.. Utan något resultat. Började med gynundersökningar, de kom väl inte fram till så mycket. Kanske PCO, men har inte fått vara o ta några prover heller.. Fick utskrivet klomifen, som jag åt i ett halv år. Ingen skillnad! 
    Aldrig sett ett plus på stickan.
    Jag ringde min gynekolog och fråga hur länge jag ska fortsätta med klomifen, han menade att jag ska fortsätta med dom tills jag blir gravid.. Vilket inte är okej, då man bara ska äta klomifen i högst ett halv år i sträck.  Dessutom har jag aldrig fått vara på ultraljud efter varje behandling, som man egentligen skulle få.. 

Nu har jag försökt att inte tänka så mycket på saken, och hoppats på att jag blir gravid ändå.. Men icke! Ska snart börja processen igen..

Hoppas det går bra för er andra! :)

• LängtansBlåaBlomma

Får du ta blodprov efter varje klomifenbehandling för att se om du fick äägglossning? Är de inte rädda för överstimulering?! 

• Thotis90

Nu har jag börjat smörja med ProgesterAll. Skall bli spännande att se om det ger någonting eller om man känner av den

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • HannaEÅ
    LängtansBlåaBlomma "Får du ta blodprov efter varje klomifenbehandling för att se om du fick äägglossning? Är de inte rädda för överstimulering?! "

Jag har inte fått ta blodprov efter någon klomifenbehandling. Väldigt konstigt! Jag har nu sökt hjälp hos en privat gynekolog som verkar ta mig på större allvar. Ska dit på undersökning efter nästa mens. Hoppas att den gynekologen är bättre. :)
  • Thotis90

Jag har inte kunnat uppdatera p.g.a. att vi har varit utan internet sedan i fredags kväll, men nu är vi inne på ett nytt försök då mensen kom just i fredags kväll... 22:a försöket nu da. Känns skittråkigt.

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Jesssb

Hej, jag hoppar in här jag också!

Jag är 23 år, och min sambo 26. Vi har försökt bli gravida sedan februari 2011 utan minsta resultat. Vi har ännu inte sökt behandling då jag har haft ett VÄLDIGT stressigt jobb som tagit mycket på krafterna. I år valde jag att sluta på mitt jobb för att kroppen inte orkade längre, och studerar istället, och då känns det inte läge att kontakta vården.

Denna månad är vi på försök 32, och mensen är hittills 4 dagar sen. Jag har tidigare haft månader när mensen blivit sen, men det har varit när kroppen varit väldigt stressad, och det är den inte denna gång... Och det är även ett år sedan mensen var sen sista... Tänker därför vänta ett par dagar till för att se om mensen kommer innan jag testar. Men hur länge är det bäst att vänta? För varje dag som går så hoppas jag mer och mer på att det ska ha tagit sig denna gång!

• miyei

Välkommen Jesssb! Håller tummarna för att du får ditt pluss nu :)

Hur går de för er andra här inne? Här vart de inget pluss denna månaden heller, så nu har vi fått en remiss om utredning och kommer få påbörja den inom tre månader. Lite läskigt, men ändå skönt att få reda på om de är så att nått är fel.

• VaniljSoda
    miyei skrev 2013-10-24 10:55:24 följande:
    Välkommen Jesssb! Håller tummarna för att du får ditt pluss nu :)

Hur går de för er andra här inne? Här vart de inget pluss denna månaden heller, så nu har vi fått en remiss om utredning och kommer få påbörja den inom tre månader. Lite läskigt, men ändå skönt att få reda på om de är så att nått är fel.

Vad roligt! Hoppas det går bra för er då :)

Jag har nog äl vilken dag som helst tror jag. Men jag vet inte om vi vågar prova nu när vi är inneboende :/
  • Lexiie

Då hoppar jag in här med :) jag och sambon har kört oskyddat 2½ år, ingenting har hänt än. Min mens är alltid regelbunden förutom nu när den var 4 dagar sen... gått runt och testat en 2-3 gånger, fick negativt, 2 dagar senare kom den ... Kasst. Nu sitter man här och har ont ... Har satt upp ett mål, om det inte blir något till nyår så bokar vi för utredning :)

Svar på tråden Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet