Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig: läste att din man tänkte köpa dopplern idag. Vill bara meddela så du inte blir skrämd. Ibland hör man inte hjärtljuden. Jag testade igår morse igen för svärmor ville så gärna höra men vi hörde inget men efter 2 timmar hörde vi de klart och tydligt efter lite letande. Vill bara meddela så du inte blir rädd ifall du inte skulle hitta de direkt :)

• Zobeideh

Min kosta 399 kr på teknikmagasinet. Skit bra. E riktigt nöjd med den. Caremaxx dopler heter den

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: tycker absolut du ska testa de e en otrolig upplevelse och man vill inte sluta lyssna när man väl hör de haha man kan höra hur de rör sig i magen haha.

Så bli inte rädd ifall du inte hör de. Den kanske ligger på ett konstigt sätt bara
    Du får meddela sen hur de gick

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 14:53:52 följande:
    Ska absolut tänka på det du skriver & jag meddelar hur det gått. Men blir nog inte fören ikväll. Har läst att det ska vara lätt att hitta sitt eget hjärtljud från den stora artären i ljumsken. Men det måste ju gå ganska lätt att skilja på sitt eget & barnets hjärtljud. Barnets slår väl dubbelt så snabbt, minst!!?
    Jag lyssnade först på mitt eget hjärtljud och därefter letade jag upp barnets hjärtljud och det lät inte alls samma =) Va jag hört ska det slå dubbelt så snabbt. Men vet inte riktigt om jag hörde att de va dubbelt jag kanske gjorde det. :) För emellanåt så blev det så svagt så man hörde knappt något. Men när man väl prickar rätt så slår det rätt kraftigt ;) Så ha inte volymen på max då lär det göra ont i öronen haha!

Ta det på kvällen det ska tydligen vara lättast då. Det står i manualen att tipset är att använda den 30 min efter man vaknat eller 1 timme efter man ätit eller 30 min innan man ska gå och lägga sig =)
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-30 18:34:01 följande:
    Är det någon mer än jag som upplever att man är tung i magen. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Men om jag sätter mig ner plötsligt så känns det så bastant i magen som om jag hade satt mig på något riktigt hårt. Och nu tog jag cykeln en sväng & det var samma då. Kändes inte bra i magen. Vet inte hur jag ska förklara alls för att ni ska förstå vad jag menar. Det är inte som en tyngdkänsla neråt. Men det är en tyngdkänsla. Som om jag redan hade haft ett barn i mig på 2 kg. Upplever det som att jag är öm i magen också. Såhär har jag haft det flera gånger. Typ från vecka 10 fram tills nu. Och läkaren fattade inte vad jag menade. Allt såg bra ut sa han bara. Är det någon som har samma?Kanske är det livmodern som jag känner så oerhört tydligt eller så är det nerv i kläm. Vet inte.
    Menar du som en smärta eller bara en tyngd?. Jag känner mig ibland tung i magen precis som  jag är längre gången än va jag är. Och gör jag något snabbt så kan de kännas som de strålar från äggstocken? hmm ja en konstig känsla. Svårt att förklara men jag antar att det är för där är så mycet som händer och kroppen kanske inte är van vid det? Hm ja jag vet inte hehe. Riktigt svårt att förklara men ibland känns det bara konstigt.
  • Zobeideh

Precis som längtanefterlilladig skriver. Kom själv på de precis. Batteriet e i plast så man måste plocka bort de först. Lyser den något?

• Zobeideh

Längtanefterlilladig? Hur vet man att de e ljumskarna? Låter det som ens eget hjärtslag?

• Zobeideh

Okej. Blev bara så osäker om jag kanske tagit fel. Men tror inte de efter att du förklarade. Jag hörde på ena sidan bara sen va de inte så klart och tydligt utan svagt snabbt hjärtslag. Så jag hoppas jag hörde rätt :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014