• Anonym (,km)

Antagen som reserv

Sökte högskola till hösten, och nu har svaren kommit. Jag står som reserv nr 75. Det är 100 som blivit antagna. 

Innebär det att det är 75 stycken som måste hoppa av för att jag ska få en plats? Dvs denna gång så kommer jag inte att få en plats? 

• Svar på tråden Antagen som reserv
  • Queenie70

Ja det ser

Mörkt ut denna gång.

• Anonym (?)

Förlåt att jag lånar tråden lite TS, men jag har samma undran.
    Jag står som 6:e reserv och det är 14 som blivit antagna i min urvalsgrupp (HP-gruppen). Har jag någon chans att komma in? =/

• Mineralvatten
    Anonym (,km) skrev 2013-07-12 14:19:20 följande:
    Sökte högskola till hösten, och nu har svaren kommit. Jag står som reserv nr 75. Det är 100 som blivit antagna. 

Innebär det att det är 75 stycken som måste hoppa av för att jag ska få en plats? Dvs denna gång så kommer jag inte att få en plats? 
    ja det innebär det.
  • Cath89

Då joinar jag er... reserv nr 54. De tog bara in 1 från min urvalsgrupp. Det ser mörkt ut och jag känner mig helt värdelös. Kräks

Vad har ni sökt? 

• Anonym (,km)
    Cath89 skrev 2013-07-12 14:30:52 följande:
    Då joinar jag er... reserv nr 54. De tog bara in 1 från min urvalsgrupp. Det ser mörkt ut och jag känner mig helt värdelös.

Vad har ni sökt? 

Jag känner mig också värdelös! Blää. Nu vart jag ändå oplanerat gravid och ska få barn i oktober så det spelar väl ingen större roll om jag inte kom in. Får söka om ett år igen!

Jag sökte förskolelärare. Men tror jag vill plugga socionom så.. Virrig tjej, japp!
  • Cath89

Åh!! Grattis till bebis! Jo men du lär ju ändå vara upptagen med bebis :) jag sökte socionom, men tydligen så sög jag :(

Hade hoppats på att komma in så jag kunde säga upp mig från jobbet.. men men.. HP nästa antar jag..Gråter.  

• stjärnmamman

Ja hösten ser mörk ut.. Inge jobb och ingen utbildning.. På en kurs var jag reservplats 1000 nånting

• Anonym (?)
    Anonym (,km) skrev 2013-07-12 14:39:12 följande:

Jag känner mig också värdelös! Blää. Nu vart jag ändå oplanerat gravid och ska få barn i oktober så det spelar väl ingen större roll om jag inte kom in. Får söka om ett år igen!

Jag sökte förskolelärare. Men tror jag vill plugga socionom så.. Virrig tjej, japp!
    Kunde ju varit jag som skrivit det där ;) Har också blivit oplanerat gravid men ska ha i februari. Men jag var helt inställd på att köra på med högskola ändå, men nu får man ju se hur det blir när man står som reserv.
  • Anonym (reserven)

Kan ju blir rätt mycket omkastningar då många som står för er kanske kommer in på andra utbildningar istället i sin tur som reserver osv. Sen är det ju en fråga om hur svårt eller poppis det är att komma in. Många kanske bara säkt det lite "på skoj" osv. Visst du som var 56 på en plats eller vad det var får nog svårt, men ni andra kan nog hålla hoppet uppe lite till. jag kom in som reser två gånger om och vill minnas att jag var typ 1-12:a i min rvalsgrupp båda gångerna på typ 6-7 platser och då var det ändå rätt "svåra" utbildningar att komma in på.

Svar på tråden Antagen som reserv