• HASP

Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?

Jag vet att alla som har en "riktig" pool är skyldig att ha nån form att skydd runt sin pool och/eller ovanpå själva poolen så att inga barn ska ramla i och drunkna. Nu undrar jag hur det är med såna här vanliga trädgårdspooler som var och varannan människa har i sin trädgård. Såna blåa som står ovan jord, som finns i olika storlekar. Hur skyddar man barnen från dessa? Har nyligen köpt en sån pool själv och jag är jätterädd för att våran treåring ska ramla i om han är utomhus själv i trädgården. Vi har ett sånt poolskydd som man drar över men det skyddar ju knappast, skulle han klättra upp på det så åker hela överdraget ner i vattnet ju. Ska man inte våga låta honom vara ute själv längre? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?
  • myway

Reglerna är ju desamma för dom som alla andra över 20cm vattendjup tror jag så ska det va skydd. Det är ägarens ansvar. Vi har staket runt tomten med låsbar grind. Sen tar vi bort stegen och på med skyddet. Våra barn är stora så dom vet. Staketet skyddat mot andra barn.

• Mabaja

Vår granne har satt över en presenning och sen spännband runt. Vi har en likadan pool men inte monterat upp den än. Den får vänta till nästa år när barnen är lite större (äldsta är 2 år och 9 mån, mellan 16 mån och yngsta 2 v)..

• JakeSnake

Man är ansvarig som ägare. Både ð??¶ och ð?? kan lätt trilla i.. Varje kväll plockar vi bort badstegen och lägger på poolskyddet (16.000 liters pool).

• HASP

Jimman: då har vi inte samma sorts skydd, ditt verkar helt klart bättre! Var har du köpt det?

Jennie med ie: har ni staket runt bara själva poolen? Det känns inte görbart här tyvärr även om det vore det bästa.

Mabaja: presenning med spännband kanske vore nåt! Det borde ju hålla för en treåring på 16 kg iallafall!

• Jennie med ie

HASP. Poolen står på ett eget trädäck med staket runt ja. Första året hade vi inte det, och då var det vakta vakta vakta som gällde (plus poolskyddet då). Då hade vi grindar in i själva trädgården (och stängsel runt där häcken inte var tät nog eftersom förra ägarna hade hund) som till stor del hindrade "utomstående" liksom från att klampa in.

• HASP

Staket runt tomten har vi så jag är inte så orolig över att andra barn ska komma in. Inga av våra grannar som ser poolen från sin tomt har några barn heller.

• AnnaMoberg

Poolskydd kan t o m göra saken ännu värre, det finns även simkunniga vuxna som råkat illa ut när de ramlat i en pool med poolskydd elle lyft på det för att t ex ta en leksak från poolen och ramlat i. Då gör skyddet det svårare att komma upp.

• Sarakechi

Passar ungen om han är ute, klarar han inte av att vara ute själv, ja, då får du såklart se efter honom... Detta var ju oerhört svårt att räkna uf. Häll ut vattnet och ställ den upp å ner, problem solved!

• HASP

Sarakechi fan va smart du är då jävla Einstein! Läs TS igen och inse vad jag frågar! Fan va less jag är på såna som dig!

*% £€

• HASP

Jävligt miljövänligt att tömma ut 4000 liter vatten varenda dag dessutom!

Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?