• Umbra

Ni som är förlovade och gifta! Undrar över era ringar...

JAG SKA GIFTA MIG!

Så nu blir det först förlovning. Funderar över detta med ringar bara. Ni som har förlovat er innan, har ni kvar förlovningsringen på fingret? Tillsammans med vigselringen alltså? Köpte ni så att det skulle passa ihop? Och så att de skulle passa med er respektives? Vill hemskt gärna se bilder om nån har, vet INTE vad jag ska välja...

Har bara silversmycken på mig annars, och funderar därför på vitguld, men min sambo vill ha vanligt. Då blir de ju olika om jag tar vitt.... En annan nackdel med vitt är att man kanske tror att det också är silverringar och att det inte syns att det är förlovnings/vigselringar. Jag vill ju att det skall SYNAS att jag är gift...

• Svar på tråden Ni som är förlovade och gifta! Undrar över era ringar...
  • linda87

vi har förlovningringar med guld på båda sidorna oh ja vitguld slipat som stenar i mitten jätetfina *ler*

• pusselbitar

Vi har både förlovningsring och vigselring. Vanligast är väl att killen bara har förlovningsring och att det bara är tjejen som får ring vid vigseln. Men jag tycker man får göra som man vill :)

Vi har förlovningsringen i vanligt slätt gult guld. Vigselringen är som två av förlovningsringen så en rad gult guld och en rad vitt guld så när man har dom på tillsammans så hamnar det vita guldet i mitten. Kanske låter konstigt nu när mna förklarar men det är jättefint.
    På det viset kan vi ha både silver och guld.

• Tigerunge

Vi var aldrig förlovade när vi bestämde att vi skulle gifta oss.Jag ville ändå ha en slät ring till min vigselring för att det verkligen skulle synas att jag är gift så vi köpte dem samtidigt och de passar ihop i modellen ( märket heter Engelbert) finns bild i mitt galleri. Den tredje ringen jag bär ( den med en större sten i) är gjord efteråt av en annan ring som jag fick av min man, men som inte passade så den blev omgjord för att passa till mina vigselringar. Onödigt att säga att jag älskar dem .

• mirjamf

Bilder på mina óch makens ringar finns i mitt bildgalleri. Håll till god!

• Venna

Nu är jag visseligen inte gift än, men vet ändå hur det kommer att bli den dagen det väl blir av (inte inom en alltför avlägsen framtid).

Våra förlovningsringar är breda, släta i guld.
    Jag är ingen "guldmänniska", utan trivs bättre i silversmycken, men föll pladask för just den här förlovningsringen. Vi köpte våra ringar utan en tanke på att de skulle matcha med blivande vigselringar, utan enbart för att vi tyckte att just de här ringarna var så fina.

Eftersom jag sällan har andra guldsmycken så kommer min vigselring mest troligt att vara bred i vitguld med stenar, tillsammans med förlovningsringen i guld.
    Jag tycker att det är jättesnyggt att blanda guld och vitguld, men det är ju en smaksak.
    Min sambo kommer bara att ha sin förlovningsring. Han älskar den, och vill inte ha två ringar på sig, så han ser ingen anledning att byta.

Så...Jag kommer att ha två ringar. En i guld och en i vitguld, och min sambo kommer att ha en ring, i guld.

• littletiger

När vi förlovade oss var det bara jag som fick ring (min man är från Australien och där är det tvärtom)
    Förlovningsringen är en smaragd med diamanter runtomkring och sitter på ett tunnt band.
    Vigselringen har vi samma, en slät guldring med ett mönster/linje ingraverad runt om. Den enda skillnaden är att mannens ring är lite bredare än min.

Bild finns i galleriet.
    (På bilden sitter förlovningsringen fel - den ska sitta innerst. Men i kyrkan blev det lite fumligt och nervöst så dem hamnade tillfälligt fel)

• milimina

vi har likadana förlovningsringar, men när vi gifte oss byggde jag på min med två smala skenor på båda sidor, så att det bara blev en bred ring. ville inte alls ha två, och jag trivs jättebra med min ring! att den dessutom är den enda som ser ut så är också roligt

• Katja77

Vi har ringar i vitt guld och det syns tydligt att vi är förlovade/gifta. Jag har både förlovningsring och vigselring. Maken har bara en ring.

Svar på tråden Ni som är förlovade och gifta! Undrar över era ringar...