• Anonym (What!?)

Få pengarna tillbaka?

Jag gjorde illa min fot under en löptur för ca 4 veckorsedan. Det har gjort lite ont men den har varit blå och sväld. Jag har inte brytt mig om den för det bara gjort ont lite i bland men eftersom svulnaden och blåningen inte går bort tänkte jag att jag skulle gåmtill vc. Väl där så får jag betala 100 kr för läkarbesöket vilket är normalt. Sedan kom undersökningen och hon som tog emot mig bad att jag skulle vissa båda fötterna. Hon tittade på dem i ca 5 sekunder sedan sa hon att "ja jag ser ju den är blå och sväld men vid en blödning är det normlat. Fast jag är inte utbildad för sådanhaär skador så jag kan inte säga vad det kan vara" nähä? Varför får jag en person som i te är utbildad?! Och vad då inte utbildad? Jag såg ut sm en fisk och gick lite chokad därifrån. Så nu tog jag ledigt från jobbet mitt i all semester kaous och svårt att hitta ersättare och får betala 100 kr för en undersökning med någon som inte är itbildad? Jag har en lågavlönat jobb och är ung och har ett dyrt intresse och vänder på varje krona... Nu måste jag ju betala 100kr till för en ny undersökning eftersom jag inte är nöjd med denna och orolig för foten. Jag vet inte vad jag vill med tråden men kan jag få tillbaka min peng eller få en ny undersökning? Har någon annan varit med om liknande?

• Svar på tråden Få pengarna tillbaka?
  • Jesper f
    Ninaa84 skrev 2013-07-23 20:49:08 följande:
    Jag har inte gett råd på enskilda anekdoter. Utan gett ett helt normalt råd att kontakta akuten och få en röntgen och remiss till ortopedläkare. Och som "distriktssjuksköterska" borde du veta att en stukning inte vara så länge och är blå och svullen så länge! 
    Då borde du väll också känna till, att akuten skriver inga remisser - det sker antingen av avdelningsläkare eller av pal på vc.
    Ninaa84 skrev 2013-07-23 20:47:43 följande:
    Behöver inte läsa den igen. Gjorde det under utbildningen. VC har normalt sätt ingen röntgen... 

Du har nog misset ett par skivor i din hermods utbildning bäste Ninaa. Nej, det är möjligt att dom inte ha, men doktorn kan deffenitvit skriva remiss till en röntgen avdelning om inte VC själv har. OM det ens behövs.

• Ninaa84
    Jesper f skrev 2013-07-23 20:51:41 följande:

Fast storys från DingDing värld och påhittade historier gills inte. Då ser vi med intresse fram emot att få ta del av den dokumentering som styrker dina påstådda 7 veckor på bruten fot, för allt du kommer med i den här tråden är - snack.

Det är inte långt ifrån lika teoretiskt och fysiskt omöjligt att knata omkring med bruten fot - så case closed.
    Nu har vi TVÅ olika verifierande, medicinsk evidenta säkra källor på att stukning KAN vara normalt i flera månader, men vi har fortfarande inte sett en enda medicinsk evident källa på att det INTE är normalt. Så upp till bevis. Sluta jiddra, börja ta fram fakta!. Länkar tack.
    Bara att vända sig till det sjukhus jag var på och den vårdcentralen jag var på och kolla i min journal. Mölndals Akutmottagning och Närhälsan Gamletadstorget Vårdcentral. Där finns allt dokumenterat i min journal. Varsågod. 
  • Jesper f
    Ninaa84 skrev 2013-07-23 20:55:05 följande:
    Uppenbarligen så missade du mycket under din förmodade utbildning till ssk och seda sedemera dsk eftersom i ts beskrivning finns det massor som indikerar på att det inte är en stukning. 

Till skillnad från dig, gick garranterat DSK på kursen, då DSK följer dom av socialstyrelsen angivna vård direktiven för i vilket vårdled patienten bör behandlas. Deffentivit ingår det att veta att man INTE hänvisar någon med gammal stukning till Akuten. Finns INGET akut i en stukning som befogar att ta akutvårdens resurser.

I övrigt väntar vi fortfarande med spänning på dom fakta som du nu ska ta fram för att stödja dina påståenden? Ser dom fortfarande inte.
  • Anonym (underhållning)

Vänta jag måste poppa mer popcorn!!

• Ninaa84
    Jesper f skrev 2013-07-23 20:55:30 följande:
    Då borde du väll också känna till, att akuten skriver inga remisser - det sker antingen av avdelningsläkare eller av pal på vc.

Du har nog misset ett par skivor i din hermods utbildning bäste Ninaa. Nej, det är möjligt att dom inte ha, men doktorn kan deffenitvit skriva remiss till en röntgen avdelning om inte VC själv har. OM det ens behövs.

Akuten skriver akutremisser till röntgen. Läkarna på akuten skriver remisser till ortopedläkare etc om det är aktuellt. 

Hemods? Inte visste jag att de hade sjuksköterskeprogrammet... Måste vara nåt nytt.  
  • Ninaa84
    Jesper f skrev 2013-07-23 20:58:06 följande:

Till skillnad från dig, gick garranterat DSK på kursen, då DSK följer dom av socialstyrelsen angivna vård direktiven för i vilket vårdled patienten bör behandlas. Deffentivit ingår det att veta att man INTE hänvisar någon med gammal stukning till Akuten. Finns INGET akut i en stukning som befogar att ta akutvårdens resurser.

I övrigt väntar vi fortfarande med spänning på dom fakta som du nu ska ta fram för att stödja dina påståenden? Ser dom fortfarande inte.
    "dsk" vet inte ens vad hon/han pratar om... 
  • Anonym (Dsk)
    Anonym (underhållning) skrev 2013-07-23 20:58:21 följande:
    Vänta jag måste poppa mer popcorn!!
    Ta något att dricka också Niina84 brukar ha svårt att erkänna sig ha fel
  • Jesper f
    Ninaa84 skrev 2013-07-23 20:57:09 följande:
    Bara att vända sig till det sjukhus jag var på och den vårdcentralen jag var på och kolla i min journal. Mölndals Akutmottagning och Närhälsan Gamletadstorget Vårdcentral. Där finns allt dokumenterat i min journal. Varsågod. 

Det är inte jag som säger att jag gått omkring med bruten fot i 7 veckor, så nånting bättre än ett rent påstående får du nog faktiskt komma med. Nån som går omkring på bruten fot i 7 veckor är av sån magnitud, att det är inget mindre än ren VÅRD-skandal. Då är det Expressen eller Aftonbladet som gäller. Så där har du säkert länk att ge oss?
  • Ninaa84
    Anonym (Dsk) skrev 2013-07-23 21:01:59 följande:
    Ta något att dricka också Niina84 brukar ha svårt att erkänna sig ha fel
    Ja du, jag utger mig inte för att vara dsk när jag inte är det som du gör...
  • Ninaa84
    Jesper f skrev 2013-07-23 21:02:32 följande:

Det är inte jag som säger att jag gått omkring med bruten fot i 7 veckor, så nånting bättre än ett rent påstående får du nog faktiskt komma med. Nån som går omkring på bruten fot i 7 veckor är av sån magnitud, att det är inget mindre än ren VÅRD-skandal. Då är det Expressen eller Aftonbladet som gäller. Så där har du säkert länk att ge oss?
    Du får tillgång till att läsa min journal på Mölndals akuten och Närakuten Gamletadstorget Vårdcentral. Du kan även ta och leta fram min anmälan av vårdcentralen på det hela. Borde inte vara så svårt att ta fram. Nej, vad jag vet har varken expressen, gp, gt eller aftonbladet skrivit om det. Varför? Ja för att de inte har fått reda på det. 
Svar på tråden Få pengarna tillbaka?