• StarStruck

bästa syskonvagnen?

Vi väntar syskon i Januari och har börjat kolla lite på vagnar. Dottern kommer vara 16 månader när bebisen kommer. Hon är lång och smal och vi vill att både hon och bebisen ska ha gott om utrymme utan att vagnen är bred som en bil. Vilken vagn kan tänkas passa? Gärna svängbara hjul fram.

• Svar på tråden bästa syskonvagnen?
  • kgv

Om allt går vägen kommer vi få en till i mars 2014. Då är min son drygt 2 år. Vi funderar på en baby jogger city select. Men vi var och klämde på en idag och den uppfyller ändå inte mina krav. Får nog flytta till större så vi får plats med en större barnvagn, dvs en på bredden.

• Alexi

Babytravel var väldigt bekväm att köra. Nackdelen är ju att den är enbart framåtvänd så vi hade den bara tills bebisen växte ur liggdelen för att vi inte ville ha honom framåt.

• Becca88

Undrar samma, jag har funderar på Urban jungle duo eller duett. Duetten verkar ju väldigt smidig

• kgv

Jag vill kunna ha bebisen vänd mot mig när liggdelen är urväxt + att jag inte vill ha en sån där (o)ergonomisk sits. Tycker dom är helt världelösa. Alltså är urvalet = noll.

• kgv
    Becca88 skrev 2013-07-15 23:20:29 följande:
    Emmaljunga monkey, är vändbar och inte ergonomisk, tror jag
    Gick in och läste om den men kunde inte av göra om den var ergonomisk eller inte. Men är den det vore det toppen. Problemet att den är på bredden kvarstår dock. Vår hall är väldigt smal och vi valde Teutonia fun till vår son eftersom det är den smalaste vagnen på marknaden. 54 cm...
  • femhjärtan

Vi har en Mountain Buggy duet som vi är supernöjda med!

• Becca88

Femhjärtan: vet du hur den fungerar i snö? Och har läst att det inte är någon fjädring på den? Stämmer det, tänkte så det inte blir obekvämt för barnen att åka

Svar på tråden bästa syskonvagnen?