• puss

Plocka upp hundbajset din jävel!

Åh va synd om dig.

• puss

Men ni fattar ju inte. Grannarna är ju DUMMA.
    Ts lilla bebis skulle ju bara bajsa lite.

• puss

Kan inte lilla söta rara voffsingen hålla sig en kvart då?

• puss

Men jag håller ju vara med dig. Lilla stackare. Det ÄR synd om dig.

• puss

Och jo, jag kan skriva många andra saker än det jag skriver här.
    Vilken märklig slutsats.

• puss

Så klart. Att hålla sig en kvart är ju rena Hitlerfasonerna.

• puss

Tar det tre timmar? Det tror jag inte.
    Går ni vanligtvis kl sju, och hunden inte kan hålla sig en kvart, räcker det nog om ni går kvart i sju.
    Men för all del, gå kl fyra du om hunden behöver det.

• puss

Ta har kanske nåt handikapp som gör att det tar så lång tid.

• puss
    Anonym (Tik) skrev 2013-07-17 13:39:37 följande:

Det är helt rätt att man vid flera överträdelser mot brf:s stadgar kan förlora sin bostadsrätt men att en hund råkar kissa eller bajsa (och man plockar upp bajset) vid en promenad från eller till bostaden är inte detsamma som att man har rastat hunden i området. Man har självklart rätt att promenera med hunden genom området eftersom man knappast kan flyga. Och att en hund råkar kissa eller bajsa kan inte jämställas med att rasta hunden. Rasta hunden i området är om man enbart uppehåller sig i området och där låter hunden utföra sina behov varvid man därefter går hem utan att befinna sig utanför brf:s område.

Råkar kissa?? mohahaaaa
    Easy cum easy go
  • puss

är det så att ts hund RÅKAR kissa och bajsa i ett kör behöver den nog nån form av stomi.

Easy cum easy go
  • puss

och funkar det inte med en varning finns det andra metoder....Drömmer

Easy cum easy go
  • puss
    Anonym (Tik) skrev 2013-07-17 14:33:09 följande:

Ja? Jag rastar min hund i ett skogsområde. Men på vägen dit kan det hända att hon kissar eller bajsar. Men jag rastar henne inte i bostadsområdet utan det är bara en transportsträcka. Det är sällan hon bajsar innan vi kommer till skogen dör vi tar långpromenader, leker och tränar. Men kissa händer det att hon gör innan vi kommer fram. Det är en promenad på ca 15 minuter innan vi är framme i skogen. Menar du att jag ska stoppa henne när hon vill kissa?

själfallet är det du som bestämmer når hon ska kissa. vad är du för en ledare? kan hunden inte hålla sig, som sagt gå ut tidigare då.
    Easy cum easy go
  • puss
    Anonym (Tik) skrev 2013-07-17 14:39:28 följande:

Visst skulle jag kunna stoppa henne men jag ser ingen anledning att göra det då det är tillåtet för hundar att kissa på vägen. Vid tävlingar kissar hon självklart inte inom tävlingsområdet som en jämförelse. Det handlar alltså inte om att hon inte rastas tillräckligt ofta utan att jag inte ser något behov av att neka henne att kissa i vägrenen på sidan av trottoaren. Jag låter henne självklart inte kissa på lekplatsen eller gräsmattan precis utanför porten.
    äckligt. du kan inte förvänta dig att folk ska anse nåt annat.
    Easy cum easy go
  • puss

Tik 14:53
    Läs ditt inlägg igen, så kanske det går upp ett ljus.

• puss

Hund,
    Ja, bra fråga. Hur ska man egentligen kunna hindra hunden från att gå för den vill gå?
    Typ om det ändå fanns nåt snöre eller nåt man kunde knyta fast hunden i?

• puss

Så klart. Det håller ju bara om man tar ledaransvar.

Svar på tråden Plocka upp hundbajset din jävel!