Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Plocka upp hundbajset din jävel!

3-4 kilometer är väl inte så långt om du planerar rastpauserna lite?
    Jag förstår er båda, både du och personen på balkongen. Här i min stad, eller åtminstone i min del av staden, finns det EN liten park. Där går varenda hundägare och rastar sina hundar på gräsmattan. Vilket gör det helt otänkbart för oss alla andra - som faktiskt är överväldigande majoritet - att använda gräsmattorna till något annat som en picknick t.ex.
    I ditt fall är det ju inte så illa. 3 km bort kan ni väl gå? Det är du som har valt att ha hundar, så det borde vara du som anpassar dig till omgivningen istället för tvärtom.

• Anonym (.)
    Anonym (Ts) skrev 2013-07-17 12:12:57 följande:
    Så istället för att gå upp klockan 7 på morgonen och gå ut med hundarna så ska jag gå ut med dem vid 4 på morgonen just för att det inte ska vara superakut och efter det byta varje klockslag gå ut just för att de inte ska kunna kissa när de är nödiga? Då blir även det ett normaltillstånd till slut där de lär sig vilka tider som gäller och sköter sina rutiner efter det. 

Jag vet inte hur det är för dig, men när jag vaknar på morgonen så hade inte jag väntat med att kissa en 15-20 minuter. Dessutom är det så med hundar att om de är nödiga så skiter de fullständigt i vart dom är. Men om det är mer socialt accepterat att hundarna kissar och bajsar på trottoaren så får de väl göra det. 
    Tar det 3 timmar för er att gå 3 kilometer?
Svar på tråden Plocka upp hundbajset din jävel!