• Anonym (Ts)

Plocka upp hundbajset din jävel!

Det fick jag höra för en stund sen av en granne här i vår bostadsrättsförening. 

Jag stod och väntade på mina två hundar att de skulle bajsa klart och jag stod då alltså på trottoaren och hundarna var 5-10 meter in på gräsmattan, den ena hunden satt sig rakt på gräsmattan och den andre bajsade i en buske, (de var alltså lösa, men vi har inget koppeltvång i kommunen).. jag var beredd med bajspåsar och skulle just gå fram för att ta upp efter hundarna när mannen öppnade sitt fönster och skrek det som står i rubriken.

Jag blev irriterad - tyvärr - men efter att ha beskyllts ett antal gånger för att inte ta upp efter mina hundar (vilket jag gör 9 gånger av 10) - diarré, kräks och om jag är djupt inne i skogen struntar jag i bajset - och jag har tröttnat. Styrelsen vägrar att anordna en rastgård till hundarna och om du inte vill promenera på motorväg, landsväg eller upp för ett högt berg så är du tvungen att gå runt bostadsrättsområdet, och då mina hundar är fjolligt kinkiga och vägrar att bajsa på något annat än gräs så är jag tvungen att släppa lös dom ibland. Iaf..

Han skrek det som stod i rubriken och jag svarade "Kan du ta det lugnt, du ser väl påsen i handen?!", han replikerade "Det är olagligt att låta hundarna bajsa på gräsmattan, vet du hur otrevligt det är med allt jävla bajs?!"

jag svarade "Ja, men du får väl (för fan) gå på de som missköter sig, jag plockar ju upp bajset nu!.."

- han -

"Jag har allt sett dig och dina hundar förut och nästa gång kommer jag att polisanmäla dig.. jag har pratat med ordförande om det här och det är olagligt!!!"

och där brast det för mig och jag svarade "Men då får du la för fan polisanmäla mig då, men jag plockar ju upp efter dom, styrelsen vägrar ju att anordna en rasthage och nu är det som det är!" började gå därifrån varav han börjar skälla högre och högre.

Det står i ordningsreglerna: Katter skall hållas under uppsikt och hundar skall vara kopplade så att de inte stör eller förorenar i barnens sandlådor, på gångvägar, trottoarer eller vara grönområden. Det ligger alla djurägare att plocka upp efter sina djur från våra gemensamma ytor och lägga detta i en plastpåse som binds ihop innan man lägger den i papperskorg. Genom att visa hänsyn och omdöme kan vi alla njuta av vårt fina område!

Men de kan alltså inte tvinga någon att ha kopplade hundar i och med att det inom kommunen inte är förbjudet.

Hur gör jag nu?!  

• Svar på tråden Plocka upp hundbajset din jävel!
  • Ramborg

...och så tycker ni det är konstigt att det finns folk som ogillar hundar och hundägare...

42.
  • Muppajävel
    Ramborg skrev 2013-07-16 08:13:06 följande:
    ...och så tycker ni det är konstigt att det finns folk som ogillar hundar och hundägare...
    Det var ju surkukarna som började klaga? Det är juinte så att vi hundägare ställer oss och gapar på dessa krukväxtindianer som ska ha koll på allt och alla. 

Är det nån som hoppar på mig så hoppar jag tillbaks. Fast liiiite lite hårdare.  
  • Anonym (Bajs)

Själv är jag jävligt trött på folk som INTE plockar upp efter sig, finns ganska många då det bara är att titta runt gå och cykel vägarna i området. Önskar att jag någon dag såg någon göra så, skulle bokstavligen plocka upp skiten med handen och slänga på personen. Förstår gubben som tröttnat och tyvärr fick du ta det. Inte rättvist alls men jag förstår varför!!!

• Ramborg
    Muppajävel skrev 2013-07-16 08:15:55 följande:
    Det var ju surkukarna som började klaga? Det är juinte så att vi hundägare ställer oss och gapar på dessa krukväxtindianer som ska ha koll på allt och alla. 

Är det nån som hoppar på mig så hoppar jag tillbaks. Fast liiiite lite hårdare.  

Fast om någon dagligen rastar sina hundar på gräsmattorna där det egentligen är meningen att folk ska kunna vara, då är det faktiskt den personen som beter sig illa. Ni hundägare verkar inte fatta att era älsklingar inte är så väldigt fräscha. Kiss och bajs är äckligt och har inte på en gräsmatta att göra. Även om ni plockar upp blir det rester kvar.

Och att som TS acceptera att en hund är för fin i kanten för att skita någon annanstans än på gräs... herregud säger jag bara. Inte konstigt hon får problem med grannarna.
    42.
  • Muppajävel
    Anonym (Bajs) skrev 2013-07-16 08:17:24 följande:
    Själv är jag jävligt trött på folk som INTE plockar upp efter sig, finns ganska många då det bara är att titta runt gå och cykel vägarna i området. Önskar att jag någon dag såg någon göra så, skulle bokstavligen plocka upp skiten med handen och slänga på personen. Förstår gubben som tröttnat och tyvärr fick du ta det. Inte rättvist alls men jag förstår varför!!!
    Jag är hundägare och hatar oxå när folk inte plockar upp. Det gör mig vansinnig att på väg mot min hunds bajshög för att ta upp den, trampa i nån annan bajshög ! Skulle oxå sagt till om jag sett att nån inte plockat upp. Men det gäller ju att ge sig på rätt person. När man SER att personen INTE plockar upp efter hunden. Inte fan kan man ge sig på random hundägare bara för att denne råkar ha hund.

Det är ju fan som att rusa fram till random man och gasta om att våldtäkterna och pedofilin måste upphöra.

Att bara hoppa på någon oskyldig signalerar efterblivenhet av grövsta slag. 
  • Muppajävel
    Ramborg skrev 2013-07-16 08:21:03 följande:

Fast om någon dagligen rastar sina hundar på gräsmattorna där det egentligen är meningen att folk ska kunna vara, då är det faktiskt den personen som beter sig illa. Ni hundägare verkar inte fatta att era älsklingar inte är så väldigt fräscha. Kiss och bajs är äckligt och har inte på en gräsmatta att göra. Även om ni plockar upp blir det rester kvar.

Och att som TS acceptera att en hund är för fin i kanten för att skita någon annanstans än på gräs... herregud säger jag bara. Inte konstigt hon får problem med grannarna.
    Vilken gräsmatta är OK att skita på då? På föreningens innergård-nej det är inte ok. Men på en gräsremsa längs en trottoar som förvaltas av kommunen-ja. På någon privat gräsmatta-absolut inte. 

Det är skillnad på gräs och gräs. Jag låter inte min hund pissa och skita på föreningens gräsmattor. Men för att komma in i min lägenhet måste jag korsa gården-dock på de asfalterade vägar. Han får heller inte kissa på buskar,träd etc. som är inne på gården. Men det KAN hända en olycka, och då får man plocka upp. I synnerhet om man har en liten valp. Det är väl fan inte hela världen.
    Vi som inte har barn får ju tvingas utstå blöjbyten överallt. DET är tamigfan äckligt om nåt. 
  • Anonym (Stor hundägare)
    pluvdo skrev 2013-07-16 04:24:52 följande:
    "Sug min kuk"? Om kvinnorna kallade dig för tjej så har du väl ingen kuk?
    Okej men det låter konstigt att säga ''slicka min fitta''.. Då får jag väl säga. Dra åt HELVETE. Eller nåt
  • Anonym (Stor hundägare)
    Muppajävel skrev 2013-07-16 08:09:39 följande:
    Hahahaha! Jag känner igen mig i ditt tankesätt :) Jag tänker precis likadant. Mula kärringarna med bajspåsen. I vår förening står krukväxtindianerna och glor hela dagarna så att inte en hund bajsar utanför deras hus.

Eller så förfärar dom sig över att ungarna leker på lekplatsen på gården...för det STÖR ju i deras förmiddagskaffe :P Hundar hatar dom allihopa. Har tillochmed varit med om att en gubbe kom utrusande ur en port för att skrika åt mig att "Här får du inet gå med hunden! Det är ett BOSTADSOMRÅDE och där får inte hundar rastas!"
    Både jag och hunden bor i detta bostadsområde förklarade jag.

Gubben blir så upprörd att han tar av sig glasögonen (?) samtidigt som han skriker om att det är ett BOSTADSOMRÅDE och hundar är FÖRBJUDNA.
    Då kunde jag inte låta bli att säga just exakt "Sug min jävla kuk din sure gubbajävel. Gå hem o runka och lägg dig sen i en jävla grav dör du inte störs av någon. Jag kan hjälpa dig att gräva!"

Ts: Skit i surkärringarna. Så länge det inte står i föreningens ordningsstadgar att hundar inte får rastas på föreningens gräsmattor-så kan dom inte gapa om olagligheter. Sen skulle jag vilja se den polispatrull som rycker ut för att fya en hundägare vars hund bajsat på "fel" gräsmatta och ägaren plockat upp skiten :) Lustigt hur naiva folk är just när det gäller saker som polisen rycker ut för. Dom kommer fan knappt när någon blir misshandlad-knappast troligt att dom skulle komma för detta :) Be dom suga din kuk som Anonym (stor hundägare) sa :) 
    Hahahaha!! Ja exakt  
  • The Doctor
    Ramborg skrev 2013-07-16 07:39:33 följande:
    Låter du hundarna skita på gräsmattorna även när de har diarre förstår jag att grannarna är sura. Även när de är vanliga i magen och du plockar upp är det ju rätt äckligt faktiskt. Ska man lägga sin picknickfilt i bajsresterna då, när det är högsommar och det inte regnar på flera veckor? Och var kissar de, inte på gräset hoppas jag? Håll hundarna i kanterna i alla fall och inte fem-tio meter in! Gräsmattan är till för fler än dina hundar.
    Ramborg skrev 2013-07-16 08:13:06 följande:

Ramborg skrev 2013-07-16 08:21:03 följande:

Klockrent Ramborg! Solig

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Pissenisse

Finns det verkligen inget ställe att rasta hundar på så är det ju fel att skaffa hundar.
    Varför kan man inte rasta på landsvägen? Och varför har du inte dina hundar kopplade?
    Fy fan om man hade någon som lät hunden bajsa i bostadsområdet...

Svar på tråden Plocka upp hundbajset din jävel!