• BodilBerglund

    Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????

    Hej!
    Min dotter är 6 år och har sedan hon var ca 1 "pratat" med dom som inte finns. Men nu börjar det bli mer och mer. Har nyss flyttat ut på landet och brukar ofta ta en promenad till kyrkan/kyrkogården då hennes pappa gått bort och hon vill gå dit och tänkta och tända ljus. Vi brukar gå runt och titta på alla fina gravar och läsa på dom och prata. Men nu och sen ett par månader tillbaka kan jag allt oftare komma på henne med att stå och prata vid gravstenarna. En gång sa hon "hör du hur barnen skrattar mamma?" när jag frågade vad hon menade då det var helt tyst sa hon "ja men dom leker ju" när jag tittade stod hon vid en grav där det låg 2 små barn som dött (tvillingar). Sen efter det så var vi där en annan dag då stod hon ännu en gång vid en grav och pratade tyst och helt plötsligt sparka hon på gravstenen. Frågade varför hon gjorde så då hon alltid haft högsta respekt för gravar och döda människor. Hon sa då att gubben var elak med henne och sa att hon inte fick vara där. Och mycket riktigt där låg en äldre man vid namn Albert när jag läste på graven. Allt detta händer mer och mer och man börjar ju fundera kan det vara sant??? Har också hört henne säga saker som "kom så går vi in på mitt rum" när hon är i köket och hämtar saker och då är det bara hon där. Vad tror ni? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-16 22:05
    Spydigheter och antydningar om att min dotter skulle vara sjuk eller behov av BUP och liknande UNDANBEDES!!! Vänligen respektera att det är mitt barn vi pratar om och jag skulle veta om hon var sjuk och i behov av hjälp!

  • Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????
  • englasmamma86
    bramble skrev 2013-07-21 11:33:25 följande:

    Att vilja ha bevis för påståenden är inte att vara trångsynt. Exakt vad är det som är dåligt med att inte ha tro på obevisade saker? Jo, antingen finns något eller så finns det inte.
    jag kan inte bevisa att dem finns och inte min mamma eller dotter eller vänner men vi kan se dem ,känna deras närvaro.

    dem kommer inte till personer och söker hjälp ,vägledning mm om inte personen i fråga har tro eller kan se dem ..vad skulle det göra för nytta?

    nu är det så att den här personen sakt kränkta saker som tex att det är något allvarligt fel på TS dotter . TS har bett om råd . och jag gav råd och den här pajasen börjar med dumheter.
    personen behöver inte tro på det övernaturliga men personen i fråga behöver inte kränka och pajja tråden med sina jäkla inlägg. 
  • englasmamma86
    Madicken 71 skrev 2013-07-20 23:46:26 följande:
    Ni som säger att andar inte finns. Får jag fråga, hur vet ni det?
    ja eftersom dem kräver bevis och är stensäkra på att dem inte finns, är detta en mycket bra fråga till dem!

     
  • SoStylish
    englasmamma86 skrev 2013-07-21 11:43:53 följande:
    ja eftersom dem kräver bevis och är stensäkra på att dem inte finns, är detta en mycket bra fråga till dem!

     
    Varför är det majoriteten som ska bevisa att något inte finns när det vore mer lämpligt att den lilla skaran här som påstår att de kan prata med, alternativt se spöken, som borde kunna ge något slags bevis på att det faktiskt går.
  • englasmamma86
    SoStylish skrev 2013-07-21 11:48:40 följande:
    Varför är det majoriteten som ska bevisa att något inte finns när det vore mer lämpligt att den lilla skaran här som påstår att de kan prata med, alternativt se spöken, som borde kunna ge något slags bevis på att det faktiskt går.
    som jag skrev innan det är ju inget jag kan bevisa personligen ! utan det är väl upp till vetenskapsmän då..
    jag vet vad jag ser,pratar med,känner och så även min mor,min dotter och många vänner .jag behöver inte bevisa nått för dig eller någon annan .
    ja jag kan ju tillägga att jag är fullt frisk! har gjort hälsokontroll.

    men det hade varit kul om du hade hälsat på mitt barndomshem du hade troligen kissat på dig ! för där blev även dem som inte trodde motbevisade.. jag vande mig ,efter ett tag var det inte så farligt att ha en spökgubbe sovandes i samma säng som jag, 
  • bramble
    englasmamma86 skrev 2013-07-21 11:43:53 följande:
    ja eftersom dem kräver bevis och är stensäkra på att dem inte finns, är detta en mycket bra fråga till dem!  

    Det är det vi inte är. Vi vet inte om det finns, ni säger art ni tror och vissa av er även vet. Vi ber om bevis, för bevisbördan ligger på personen med påståendet. Då blir ni upprörda och någon började även i sin desperation yra om att radiovågor inte heller syns. Så länge man försöker föra över bevisbördan på den som ifrågasätter ett påstående kan man påstå vad som än faller in en. Som Ricky Gervais brukar säga: Prove I can't fly!
  • bramble
    englasmamma86 skrev 2013-07-21 11:57:34 följande:
    som jag skrev innan det är ju inget jag kan bevisa personligen ! utan det är väl upp till vetenskapsmän då.. jag vet vad jag ser,pratar med,känner och så även min mor,min dotter och många vänner .jag behöver inte bevisa nått för dig eller någon annan . ja jag kan ju tillägga att jag är fullt frisk! har gjort hälsokontroll. men det hade varit kul om du hade hälsat på mitt barndomshem du hade troligen kissat på dig ! för där blev även dem som inte trodde motbevisade.. jag vande mig ,efter ett tag var det inte så farligt att ha en spökgubbe sovandes i samma säng som jag, 

    Sömnparalys?
  • Bassenasse

    Har inte läst övriga inlägg och helt ärligt orkar jag inte heller.
    Räcker att jag läste här på sista sidan och ser att det finns en massa påhopp.

    Till dig TS: 
    Alla är mediala som barn, med tiden som vi växer upp får vi lära oss att det är fel och stänger där genom ner den mediala sidan. Samma sak gäller kommunikation med djur. Alla kan prata med dem när vi är små.
    Men denna värld vi lever i är det fel och därför backar vi mer och mer undan för det.

    Låt din dotter få prata med dem om hon vill.
    Det är inget som helst fel på din dotter!

    Jag har en kompis som flyttat ner från norr till söder.
    Kvar där uppe i norr finns hennes familj kvar bla där hennes syster har barn i ungefär samma ålder som min kompis. När min kompis dotter blev allvarligt sjuk så kunde hennes systers barn känna av det uppe i norr.

    Samma dag som de for in akut med deras dotter så ringde de uppe i norr från dagiset deras dotter gick på, att de inte kunde lugna ner deras tjej. Hon skrek hysteriskt att hon hade ont och grät och skrek min kompis namn.
    De fick köra och hämta henne för de fick inte henne lugn.
    Någon dag efter pratades systrarna vid i telefonen och berättade då vad deras lilla dotter gjort på dagis. 
    Min kompis blev helt tyst och paff för det var samma dag som deras dotter akut åkt in på sjukhuset med stora smärtor.

    Systerns dotter känner av hur min kompis dotter mår och känner och upplevde hennes smärta trots att det fanns flera mil mellan dem och hon OMÖJLIGT kunde veta vad som hänt, när ingen i familjen i norr visste.

    Samma dag som flygolyckan inträffade där Stefan Liv omkom kom hennes mamma på henne att hon stod och pratade för sig själv ute på gården vid ett träd. När hon gick fram och frågade vem hon pratade med så fick hon till svar Stefan. Hon frågade vem Stefan och hon svarade han som spelar hockey mamma!
    Hon visste då inte om än att Liv hade omkommit i en flygolycka. 

    Att ha denna mediala förmåga är fint, och inget att behöva oroas för. 
    Med tiden kommer de troligen att stänga ner den oavsett med tanke på hur omvärlden tar emot dem som är mediala. Du ser ju bara hur folk hoppar på här inne.

    Det roliga är att de som inte tror på det, eller ens vill försöka tro på det, de sågar det vid fotknölarna och säger saker som att man e psykiskt störd osv. TROTS att de själva en gång i tiden varit öppna för detta men inte minns det, för de var så små.

    Till er som kommer med påhopp och elakheter:
    Lägg ner! Ni tjänar inget på det. Bara för att ni inte tror på saker betyder det inte att det inte existerar.
    Glöm aldrig det!
    Och nej, jag själv är inte medial, men jag har många vänner runt om mig som är. Och de är fullt normala människor, precis som du och jag.  

  • bramble
    Bassenasse skrev 2013-07-21 12:09:17 följande:
    Har inte läst övriga inlägg och helt ärligt orkar jag inte heller. Räcker att jag läste här på sista sidan och ser att det finns en massa påhopp. Till dig TS:  Alla är mediala som barn, med tiden som vi växer upp får vi lära oss att det är fel och stänger där genom ner den mediala sidan. Samma sak gäller kommunikation med djur. Alla kan prata med dem när vi är små. Men denna värld vi lever i är det fel och därför backar vi mer och mer undan för det. Låt din dotter få prata med dem om hon vill. Det är inget som helst fel på din dotter! Jag har en kompis som flyttat ner från norr till söder. Kvar där uppe i norr finns hennes familj kvar bla där hennes syster har barn i ungefär samma ålder som min kompis. När min kompis dotter blev allvarligt sjuk så kunde hennes systers barn känna av det uppe i norr. Samma dag som de for in akut med deras dotter så ringde de uppe i norr från dagiset deras dotter gick på, att de inte kunde lugna ner deras tjej. Hon skrek hysteriskt att hon hade ont och grät och skrek min kompis namn. De fick köra och hämta henne för de fick inte henne lugn. Någon dag efter pratades systrarna vid i telefonen och berättade då vad deras lilla dotter gjort på dagis.  Min kompis blev helt tyst och paff för det var samma dag som deras dotter akut åkt in på sjukhuset med stora smärtor. Systerns dotter känner av hur min kompis dotter mår och känner och upplevde hennes smärta trots att det fanns flera mil mellan dem och hon OMÖJLIGT kunde veta vad som hänt, när ingen i familjen i norr visste. Samma dag som flygolyckan inträffade där Stefan Liv omkom kom hennes mamma på henne att hon stod och pratade för sig själv ute på gården vid ett träd. När hon gick fram och frågade vem hon pratade med så fick hon till svar Stefan. Hon frågade vem Stefan och hon svarade han som spelar hockey mamma! Hon visste då inte om än att Liv hade omkommit i en flygolycka.  Att ha denna mediala förmåga är fint, och inget att behöva oroas för.  Med tiden kommer de troligen att stänga ner den oavsett med tanke på hur omvärlden tar emot dem som är mediala. Du ser ju bara hur folk hoppar på här inne. Det roliga är att de som inte tror på det, eller ens vill försöka tro på det, de sågar det vid fotknölarna och säger saker som att man e psykiskt störd osv. TROTS att de själva en gång i tiden varit öppna för detta men inte minns det, för de var så små. Till er som kommer med påhopp och elakheter: Lägg ner! Ni tjänar inget på det. Bara för att ni inte tror på saker betyder det inte att det inte existerar. Glöm aldrig det! Och nej, jag själv är inte medial, men jag har många vänner runt om mig som är. Och de är fullt normala människor, precis som du och jag.  

    Att be om belägg för påståenden är inte påhopp. Jag var då inte medial som barn. Jag kunde inte tala med andar eller kommunicera med djur. Hur förklarar du detta?
  • KristenTjej84

    Jag tror inte det finns bra medium, känner av starkt att det de sysslar med inte är bra.
    Och jag har alltid haft stark förmåga att känna av saker och ting, född med en överkänslighet.
    Kanske hon såg en glimt av himmelen när hon såg tvillingarna skratta och leka?
    kan ha många olika förklaringar.
    Jag tror inte människors själar stannar kvar, men att det finns andemakter ibland som kan ta människors skepnader och vissa har förmågan att märka av dem.
    Och så finns det änglar och är även övertygad om att ibland får människor komma ner till himmelen och se vad vi sysslar med utan att vi märker det, för att sedan återvända dit.
    Eller kommer ner o hämtar oss när det är våran tur.

     

  • Bassenasse

    Minns du allt från när du är liten att du med säkerhet kan säga att du inte kunde "prata" med djur?

    Se hur många barn och djur som kan kommunicera med varandra utan att eg säga ett ord, studera det och utvärdera det. 

    Sen visst det finns undantag, det finns barn som är "elaka" mot djur som små.
    Men det är inget de minns som äldre, precis som att de inte minns att de hade en god kommunikation med djur heller.

    Sen har jag inte heller skrivit att be om belägg är ett påhopp ;)
    Men det finns faktiskt massa påhopp i div trådar oavsett vilken fråga det är som ställs.
    Tråkigt nog :(

    Det gör att man drar sig för att fråga något alls på detta forum!
    Man vill inte riskera att bli idiotförklarad för att man har en fråga.... 

Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????